1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. Cleaner mobility
  4. Fuel cell electric

Električna vozila sa gorivnim ćelijama

Saznajte više o našoj tehnologiji vozila na vodonik sa nultom emisijom.

Mirai je stigao i to predstavlja početak nove ere mobilnosti pokretane vodonikom, uz nultu emisiju. Ime Mirai na japnskom znači “budućnost”, ali da bismo našu novu tehnologiju Toyota Fuel Cell System (Toyotin sistem gorivnih ćelija) učinili uspešnom potrebno je da bude pristupačna i privlačna savremenim kupcima. Mirai ima izuzetno napredan motor i koristi novu vrstu goriva, ali je ujedno automobil srednje veličine, limuzina sa četiri sedišta koja je podjednako praktična, bezbedna i laka za vožnju kao običan porodični automobil.

Sa punim rezervoarom vodonika, koji se puni za dva do pet minuta, prelazi koliko i benzinski automobil slične veličine.

Kako radi

 

Toyotin sistem gorivnih ćelija u Miraiu stvara struju iz reakcije između vodonika i kiseonika.

Hidrogen kao gorivo sipa se na na stanici za punjenje, na isti način kao kada kupujete benzin ili dizel. Gorivo se čuva u rezervoarima pod visokim pritiskom, toči se u vozilo i doprema u nizove ćelija u kojima vodonik i kiseonik stupaju u prirodnu reakciju proizvodeći struju.

Kao i  u benzinskom elektro hibridu, napon struje se pojačava radi pokretanja elektro motora. Dodatna energija prikuplja se svakog puta prilikom kočenja ili usporavanja, što još više pospešuje ekonomičnost. 
Decenije istraživanja i razvoja tehnologije električnog hibrida pomogle su nam da prvi u svetu stignemo do sistema sa specifičnom snagom od 3,1 kW po litru. 

Vodonik se može dobijati praktično iz ničega

Vodonik nije nov izvor energije. Već više od jednog veka je u širokoj primeni, ali je tek sada prepoznat kao vredan izvor za pogon vozila, sa mogućnostima eliminisanja emisije ugljenika i smanjenja zavisnosti od sve manjih svetskih zaliha naftnih goriva.
Vovonik (H) je svuda oko nas. To je najpristuniji atom u svemiru. Ipak, on je uvek vezan za druge elemente, kao što je slučaj sa kiseonikom u vodi (H2O). To znači da je potrebno naći načine za izdvajanje vodonika kako bismo ga pretvorili u čisto (H2) gorivo. Postoje neograničeni prirodni izvori koje možemo koristiti da bismo to uradili, uključujući  obnovljivu energiju vetra ili sunčevu energiju.

Izgradnja društva zasnovanog na vodoniku

 

Verujemo da bi izgradnjom društva zasnovanog na vodoniku (koji ne emituje CO2), ili obnovljivim izvorima energije, bile osigurane brojne ekološke i društvene prednosti. Sve to čini značajan deo naše dugoročne Ekološke vizije 205, i naše želje da stvorimo harmoničan odnos između društva i prirode.  

Vodonik je čist, efikasan izvor za proizvodnju struje, i nije osetljiv na kolebanja u snabdevanju. Osim što ne emituje CO2 prilikom korišćenja, vodonik kao gorivo ima veću gustinu energije od električnih baterija, lak je i za transport i skladištenje. Može se koristiti ne samo za pokretanje vozila – i ne samo privatnih automobila, već i autobusa, taksija, viljuškara i tako dalje – kao i za kućne potrebe.

Da li ste znali da Mirai može u vanrednim situacijama (Japanu i SAD) obezbediti energiju za jedno prosečno domaćinstva za nedelju dana?

Dve decenije tehnološkog istraživanja

Smatramo da je sistem gorivnih ćelija tehnološki proboj sa mogućnošću da obezbedi održivost i mobilnost sa nultom emisijom kao društva sa niskom stopom ugljenika.
Programe istraživanja i testiranja započeli smo pre 20 godina. Otprilike u isto vreme krenuli smo sa radom na Priusu, i uvereni smo da smo uspeli da primenimo prednosti koje vodonik pruža u vozilu koje današnji kupci zahtevaju. Istovremeno, time rešavamo i pitanje budućih izazova u vezi sa kvalitetom vazduha i održivošću.  

Kako odgovaramo na kritike na tehnologiju gorivnih ćelija?

Saznajte više