1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. Cleaner mobility
  4. Fuel cell electric
  5. How do we answer critics of fuel cell technology?

Kako odgovaramo na kritike na tehnologiju gorivnih ćelija?

 “Automobilske gorivne ćelije su preskupe” 

 

Baš kao i u slučaju hibrid-električnog pogona, jasno nam je da je potrebno vreme da gorivne ćelije postanu popularan i preovlađujući izbor. Da bismo ih učinili dostupnim, moramo se pobrinuti da budu i pristupačne. Tokom razvoja modela Mirai uspeli smo da smanjimo cenu gorivnih ćelija za 95% u odnosu na prethodni sistem pod nazivom 2008 FCHV-adv. To smo postigli zahvaljujući manjim i lakšim komponentama, efikasnijoj i jeftinijoj serijskoj proizvodnji.  

Novi sistem deli dosta zajedničkih delova sa našim hibrid-električnim modelima, uključujući elektro motor, što smanjuje troškove i povećava pouzdanost. Uvereni smo da će, kao i u slučaju hibrid-električnih vozila, gorivne ćelije postajati sve dostupnije kako prodaja raste. Plan nam je da 2020. godine prodajemo desetine hiljada vozila sa električnim gorivnim ćelijama širom sveta.

 “Ne postoji potrebna infrastruktura”

 

Tačno je da smo tek na početku izgradnje mreže za proizvodnju, transport i prodaju vodoničnog goriva. Znamo da su to neophodni uslovi za vozače prvih automobila sa električnim gorivnim ćelijama, pa se kao proizvođači dodatno angažujemo na razvoj infrastrukture, zajedno sa industrijom i institucijama kao partnerima, kao što je to slučaj u našem učešću u projektu Europe’s Hyfive. Takođe smo i u partnerstvu Clean Energy, najvećem evropskom projektu upoznavanja sa prednostima mobilnosti zasnovane na vodoniku. Učestvujemo i u komercijalnom programu UKH2Mobility, koji promoviše primenu vodonika i gorivnih ćelija za automobile u Velikoj Britaniji.

Napredak je već postignut, i u trenutku pojavljivanja modela Mirai 2015, postojalo je 40 stanica za punjenje vodonika u evropskim zemljama gde je automobil plasiran na tržište, a planirano je otvaranje i na stotine novih punionica. Osim što je važno obezbediti veliki broj mesta, bitno je i strateški odrediti lokacije za punjenje vodonika, koje bi trebalo da usluže vozače u velikim gradovima i na najvažnijim putevima.

“Proizvodnja vodonika se oslanja na fosilna goriva”

Vodonik se može dobiti iz različitih izvora koji su praktično neiscrpni. U Evropi, najviše vodonika trenutno se dobija pretvaranjem iz pare, pri čemu se prirodni gas koristi kao izvor, ili elektrolizom kojom se izdvaja vodonik iz vode. Za elektrolizu već je moguće koristiti i obnovljive izvore kao što su energija Sunca ili vetra.

Vodonik ključan za dobro rešenje problema “ugljenika iz točkova”. Recimo, sva proizvodnja vodonika u Danskoj je iz obnovljivih izvora, a očekuje se da će Nemačka i druge zemlje usvojiti ovaj „zeleni“ način proizvodnje vodonika narednih godina.

 “Vozila sa električnim baterijama su efikasnija od onih sa električnim gorivnim ćelijama”

 

Pitanje efikasnosti različitih tehnologija vozila nije samo šta se može postići danas. Takođe je važno razmisliti kako se njihove koristi mogu održati u budućnosti. Tu vidimo dragocenu ulogu vodonika kao glavnog izvora energije sa malim emisijama, a koji se može proizvesti iz obnovljivih izvora.

Uz model Mirai i električnu tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija predstavljamo i praktično rešenje - limuzinu pune veličine kojoj nije potrebno punjenje preko noći, i može preći istu udaljenost kao benzinski automobil slične veličine sa punim rezervoarom goriva. Tom spoju pogodnosti, performansi i ekološke efikasnosti danas električno vozilo ne može parirati.