Odaberite

Vozila sa elektrčnim baterijama

Saznajte više o 100% električnim vozilima

Možda smo poznati po svojoj hibridnoj električnoj tehnologiji, ali znamo da benzinsko-električni hibridi nisu jedino rešenje za pružanje boljeg, energetski efikasnijeg transporta. Takođe smo razvijali tehnologiju električnih vozila na baterije kao deo naše buduće mape puta za mobilnost. Verujemo da električna vozila na baterije mogu poboljšati mobilnost i smanjiti zagađenje u urbanim sredinama. Da bismo maksimalno iskoristili njihov potencijal, moramo da podstaknemo veliki broj ljudi da ih usvoje, i zato ćemo do 2020-ih lansirati više od 10 modela električnih vozila na baterije. Naše prvo ciljno tržište biće Kina, posle čega očekujemo da ih predstavimo kupcima u Japanu, Indiji, Sjedinjenim Državama i Evropi.

Električna vozila na baterije su najprikladnija za kratka putovanja u malim gradovima. Kompaktna vozila sa nultom emisijom gasova, koja se napajaju baterijama sa brzim punjenjem, mogu poboljšati kvalitet vazduha i smanjiti gužve u saobraćaju. Tihi su, lako se voze i imaju male troškove vožnje, što ih čini savršenim za putovanje na posao ili kao dostavna vozila

Promovisanje multi-modalnog transporta u gradovima

Cilj Cite Lib bi Ha:mo bio stvaranje bolje usklađene, pristupačnije i pristupnije transportne mreže, uključujući javni pristup voznom parku električnih vozila. Obezbeđeno je 35 Toyota i-ROAD i 35 COMS - dostupnih za javno iznajmljivanje na 27 lokacija za parkiranje i punjenje širom grada, od kojih je većina na ključnim transportnim čvorovima.

Vozila su se mogla koristiti za različite vrsta putovanja: kratka, direktna putovanja od tačke A do B, za kupovinu, odlazak na poslovni sastanak ili posetu prijateljima. Takođe, to su bila idealna vozila za prvi ili poslednji deo putovanja, prevoz ljudi na ili sa železničke stanice, tramvajske ili autobuske stanice.

Ljudi su mogli da provere dostupnost, planiraju svoju rutu, rezervišu i plate svoje vozilo pomoću posebnih aplikacija na svom pametnom telefonu ili računaru. Jednostavno su mogli da preuzmu vozilo na jednoj stanici i ostave ga na drugoj, blizu svog odredišta

Šta je Ha:mo?

Ha:mo - „harmonična mobilnost“ – je Toyotina mreža sledeće generacije za zadovoljavanje potreba lokalnog prevoza, nastala radi uspostavljanje najboljih mogućih veza između privatnog prevoza i sistema javnog transporta, uz korišćenje električnih vozila na baterije. Sistem ima potencijal da smanji zagušenja u urbanim sredinama, poboljša kvalitet vazduha smanjenim emisijama i podstakne zajednicu čineći putovanja efikasnijim i lakšim.

Različiti aspekti sistema se testiraju na lokacijama iz realnog života. Toyota City je centar za testiranje novih usluga i rešenja, dok se u Tokiju Ha:mo koristi kao veza za vožnju preko mosta, od prvog do poslednjeg kilometra, i za povezivanje ljudi sa gradskim transportnim sistemima. Na Okinavi je fokus na tome kako se sistem može prilagoditi u odmaralištu, zadovoljavajući potrebe za razonodom, poput razgledanja. Slično se radi i na Tajlandu, gde se Ha:mo koristi za pružanje usluge deljenja vozila na električne baterije u kampusu Univerziteta Chulalongkorn.

Kao i i-ROAD, COMS je kompaktno električno vozilo napravljeno za vožnju po gradu. Tradicionalnog je dizajna, sa jednim sedištem i četiri točka, i vožnja je slična koo i kod običnog automobila. CMOS je bio dostupan i kupcima u projektu Cite Lib bi Ha:mo kao alternativa i-ROAD-u, a isporučuje se sa malim prtljažnikom koji može nositi torbe za kupovinu ili vreće za spavanje. COMS proizvodi Toyota Auto Body, i koristi poznati akumulator sa olovnim pločama i kiselinom.

Toyota i-ROAD je dizajniran pre svega za gradsku vožnju. Nešto je širi od moto skutera, ali ima krov i dvoja vrata, i stabilniji je, sa dva točka napred i jednim pozadi. Koristi našu novu Active Lean tehnologiju, naginjući se dok skrećete u krivini, slično kao što se naginje skijaš u spustu.

Sve što je potrebno da  uradite jeste da okrenete volan kao u normalnom automobilu. Pokreće ga punjiva, kompaktna litijum-jonska baterija koja ne proizvodi emisijue. Postoji dodatno sedište iza vozača, što doprinosi praktičnosti vozila koje je lako, tiho i zabavno za vožnju.

i-ROAD dizajn

Izazov za glavnog inženjera i-ROAD-a,  Akihiroa Ianake, bio je da stvori vozilo koje je vitko, malo i okretno. Inspiraciju je pronašao u jednom od svojih omiljenih hobija, skijanju.

Akihiro Ianaka kaže: „Vozač i vozilo se moraju usklađeno kretati, pa sam razmišljao o najprirodnijem načinu, i na ideju sam došao dok sam razmišljao o skijanju. Mnogo ideja iz skijanja prepoznao sam u načinu na koji se vozač i-ROAD oseća dok drži vozilo pod kontrolom,  uz lep osećaj da čovek i auto čine jedno. Verujem da to stvara novi osećaj u svakodnevnom kretanju “.