1. Discover Toyota
  2. Naši brendovi i usluge
  3. Toyota Gazoo Racing
  4. WRC
  5. gr yaris
Odaberite

Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID

Hibridni automobil za reli nove generacije

Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID za WRC sezonu 2024. je reli automobil osmišljen prema revolucionarnim tehničkim propisima FIA Rally1 iz 2022. godine. Ovo je treća WRC sezona kako automobili u najvišoj kategoriji relija voze na hibridni električni pogon.

GR YARIS Rally1 HYBRID je baziran na proizvodnom modelu GR YARIS, koji je razvijen primenom iskustva stečenog u takmičenjua s automobilom Yaris WRC prve generacije.

Tehničke specifikacije

1,6 litarski turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem uparen je s hibridnom jedinicom koja je zajednička svim Rally1 automobilima u trci. Motor je za 2024. godinu unapređen kako bi se dodatno poboljšao odziv pri niskim brzinama, sa optimizovanom krivom obrtnog momenta

Sastavni deo hibridne jedinice baterija je od 3,9 kWh spojena s motor-generatorskom jedinicom (MGU), koja isporučuje dodatnih 100 kW (136 KS) i 180 Nm okretnog momenta tokom ubrzavanja. S motorom i hibridnom jedinicom u kombinaciji, Rally1 automobili imaju snagu veću od 500 KS i najveći obrtni moment od preko 500 Nm. Energija se  regeneriše kočenjem, a baterija se takođe može priključiti na spoljašnje napajanje kako bi se napunila tokom servisnih pauza.
Osim hibridnog pogona se od sezone 2022. koristi 100-postotno održivo gorivo bez fosilnih goriva. Ovo je prvo gorivo takve vrste koje se upotrebljava u svetskom prvenstvu u automobilizmu u nadležnosti FIA-e, a sadrži obnovljivu mešavinu sintetičkih stvari i biogoriva.
Šasija automobila sada uključuje dizajn prostornih okvira koji omogućuje veću sigurnosnu zaštitu za posadu. Automobili imaju pogon na sva četiri točka, ali sada koriste mehaničke menjače sa pet brzina i nemaju više aktivan centralni diferencijal. Vešanje je sada jednostavnije, sa manjim dozvoljenim hodom amortizera.
Što se tiče spoljašnjosti, boja je značajno promenjena pa mu je baza mat crna. Time se naglašava koncept „Brzine” koja predstavlja naš duh i koncepti „Mrzimo da gubimo” i „Prototip” kao odraz proizvodnje sve boljih automobila na temelju iskustva u auto sportovima i težnji za neprestanim razvojem.

Tri vrste guma

Optimalna veličina guma zavisi od toga da li se automobil vozi po šljunku ili asfaltu. Za vožnju po šljunku upotrebljavaju se gume promera 15 inča, a za vožnju po asfaltu gume promera 18 inča. Strategija izbora guma za pojedine brzince je ključna.

Specifikacije i postavke vozila menjaju se za svaku trku ili pojedini brzinac.

U zavisnosti da li se reli vozi na šljunku, snegu ili asfaltu, potrebno je menjati ne samo gume već i delove poput kočnica i vešanja. Za trke na glatkom asfaltu visina vozila od podloge je minimalna, a na grubim šljunkovitim putevima reli automobil bi trebao biti viši kako bi se izbegao kontakt s podlogom. 

Rad u servisnom parku je trka s vremenom.

Nakon što trka krene, vreme predviđeno za servisiranje reli automobila ograničeno je na samo 15 minuta ujutro pre trke, 30 minuta tokom dana i 45 minuta tokom noći. Nakon što je vozilo servisirano tokom noći, parkira se u garaži koja se zove „Parc Fermé”, gde dalje servisiranje nije dozvoljeno sve do sledećeg jutra.

Izvor fotografija: toyotagazooracing.com