Proizvodnja u Evropi
Toyota je započela razvoj gorivnih ćelija još 1992. godine i kompanija nastavlja da usavršava svoju tehnologiju vodonika. Nova, druga generacija modula gorivnih ćelija takođe će se proizvoditi u Evropi, u istraživačko-razvojnom centru Toyote Motor Europe pokraj Brisela (Zaventem). Počevši od januara 2022. godine, u novom pogonu će se nalaziti probna linija za montažu koja objedinjuje elemente napredne tehnologije s kvalitetnom montažom.
Toyota je donela odluku da sklapa module gorivnih ćelija druge generacije u Evropi, imajući u vidu stalni rast potražnje u regionu. U saradnji s preduzetnicima zainteresovanim za korišćenje Toyotine tehnologije u svojim rešenjima, TME-ova poslovna jedinica za gorivne ćelije će ponuditi neophodnu inženjersku podršku u primeni. Bliska saradnja s partnerima i mogućnost da pažljivo prati nove poslovne prilike, omogućiće kompaniji da brzo poveća isporuku.
Klasteri vodonika
Jačanje evropske ekonomije vodonika biće ključni element u dostizanju cilja Zelenog plana o apsolutno nultim emisijama globalnog zagrevanja do 2050. Evropska unija je objavila da će industriji, da bi se suočila sa tim izazovima u ključnim industrijskim sektorima do 2030, biti potrebni „klimatski i resursni lideri” da bi se postigao napredak u komercijalnoj primeni ovih revolucionarnih tehnologija.
Pojava vodoničnih klastera u Evropi omogućava spajanje različitih sektora koji će objediniti svoja znanja, tehnologije i rešenja koji su neophodni za različite namene, kao što su kamioni, autobusi, taksi vozni park i H2 infrastruktura.
Time bi se stvorile održive mogućnosti poslovanja, omogućavajući napredak i nastajanje jezgra za još značajnije aktivnosti.
Pošto se tehnologija vodonika primenjuje u velikom broju rešenja, Toyota podržava stvaranje vodoničnog okruženja, „žive oaze“, gde se ponuda i potražnja susreću da bi se nastavio dalji rast.