1. Owners
  2. Parts & Accessories
  3. Winter Wheels

TOYOTA ZIMSKI TOČKOVI

ZAŠTO KORISTITI ZIMSKE PNEUMATIKE?

Toyotini zimski pneumatici napravljeni su i testirani kako bi pružili vrhunsko prianjanje na vlažnim, snežnim i putevima pod ledom. Zahvaljujući kombinaciji posebnih dezena gazećeg sloja i smeše koja ostaje gipka kada temperature padnu ispod 7°C, oni drastično smanjuju kočione puteve u otežanim uslovima - za sigurnije iskustvo vožnje. Zimski pneumatici mogu prepoloviti kočioni put na snežnim površinama, kao što se ovde vidi.

WINTER TYRES
winter tyres car
16.5 M STOPPING DISTANCE
SUMMER TYRES
summer tyre cars
34.2 M STOPPING DISTANCE
*Showing snow braking distance from speed of 40km/h.
Replay

KOJE SU PREDNOSTI ZIMSKIH PNEUMATIKA?

Toyotini zimski pneumatici imaju veći sadržaj prirodne gume u odnosu na letnje, tako da ostaju gipki na niskim temperaturama, poboljšavajući svakodnevnu vožnju i pružajući bezbrižan mir. Njihovi jedinstveni obrasci gazećeg sloja dizajnirani su tako da istiskuju vodu i lapavicu ispod pneumatika, smanjujući akvaplaning i skraćujući kočione puteve. Takođe, imaju male brazde, nazvane sipe, u bloku gazišta koje se zabijaju u snežne i ledene površine radi vrhunskog prianjanja.

KADA TREBA DA PREĐETE NA ZIMSKE PNEUMATIKE?

 

Ispod 7º

Zahvaljujući posebnim obrascima gazećeg sloja i fleksibilnijim smešama, zimski pneumatici pružaju vrhunsko prianjanje i smanjene kočione puteve kada temperature padnu ispod 7°C

Sneg

Zimski pneumatici imaju puno malih žljebova, nazvanih sipe, u bloku gazećeg sloja koji „uranjaju“ u sneg i lapavicu, pružajući bolje prianjanje i smanjujući kočioni put.

Led

Kombinacija mekših smeša i specijalnih dezena gazećeg sloja omogućava da zimski pneumatici pružaju bolje prianjanje i smanjene kočione puteve na kolovozima pod ledom.

KAKO DA UPOREDIM RAZLIČITE ZIMSKE PNEUMATIKE?

Od 2012. godine obavezno je da pneumatici za vozila nose standardizovanu nalepnicu kada se prodaju u Evropskoj uniji. To olakšava poređenje prianjanja, efikasnosti u potrošnji goriva i buke pneumatika različitih proizvođača.

Pojašnjenje označavanja pneumatika u Evropskoj uniji


Potrošnja goriva

Trenje koje stvara pneumatik dok se okreće po putu naziva se „otpor kotrljanja“. Što je veći otpor kotrljanja, to više motor koristi gorivo i stvara emisije izduzvnih gasova. Pneumatici klase A nude najmanji otpor i najbolje su za potrošnju goriva.

Prijanjanje na mokroj podlozi

Ova ocena odražava apsolutni put zaustavljanja pneumatika pri kočenju sa brzine od 80 km/h u standardizovanim uslovima mokrog puta. Razlika između svake ocene - A je najbolja, a G najgora - otprilike je 3 do 6 m.

Buka

Navedeno merenje je buka koju pneumatik stvara dok se kotrlja po putu u uslovima ispitivanja. To je buka koja se stvara spolja, izražena u decibelima; jedan crni talas ukazuje na najmanju buku, a tri maksimalno dozvoljenu buku.

ČESTO POSTAVLJENA PITANJA

 

Ne preporučuje se. Da bi se nosili s uslovima smrzavanja, zimski pneumatici se prave od gume koja je mekša i fleksibilnija od smeše koja se nalazi u letnjim pneumaticima. Kao rezultat toga, u toplijim uslovima zimski pneumatici se lakše troše, povećavaju potrošnju goriva i produžavaju kočione puteve.

Zimske pneumatike uvek treba da držite u hladnom, suvom i mračnom okruženju. Ako čuvate pneumatike bez naplataka, osigurajte da stoje uspravno, dok pneumatici u kompletu sa naplacima uvek treba da budu postavljene horizontalno - izbegavajući kontakt sa mastima, benzinom i uljem. Neki Toyotini prodavci nude uslugu skladištenja pneumatika; obratite se lokalnom prodavcu kako biste saznali više.

Zavisno od godišnje kilometraže, zimski pneumatici su napravljeni tako da izdrže od jedne do pet godina - ako se pravilno skladište kada se ne koriste. I fizičke i hemijske reakcije uzrokuju starost gume, a to se može dogoditi i pneumaticima koji se retko ili nikada ne pokreću. Zimski pneumatik koji je pravilno skladišten trebalo bi da i dalje ispunjava specifikacije i funkcioniše poput novog pneumatika

Jačina buke koju emituju zimski pneumatici može se prepoznati na EU oznaci pneumatika koja se primenjuje na svim novim zimskim pneumaticima od 2012. Jačina buke se označava u decibelima i crnom grafikom zvučnog talasa.

Zimski pneumatici

Moderni zimski pneumatici su napravljeni od smeša koje ostaju gipke na niskim temperaturama. Prilagodljivi su u širokom rasponu uslova vožnje po hladnom vremenu, uključujući sneg, led i vlažne i suve površine. To ih čini dobrim izborom od jeseni do proleća.

Pneumatici s klinovima

Većina pneumatika s klinovima ima metalne igle u obliku volframovih umetka koji su ugrađeni unutar čvrstih dezena. Zabijajju se u površinu prekrivenu ledom kako bi se obezbedilo prianjanje u uslovima kada je put pod čvrstim ledenim slojem. Obično se koriste u regionima u kojima temperatura zimi dugo ostaje oko tačke mržnjenja ili ispod nje.

Bez obzira na tip pneumatika koji vam odgovara, zapamtite da zimska vožnja zahteva veštine veće od onih potrebnih leti. Omogućite dodatni prostor za usporavanje i zaustavljanje, budite nežni pri skretanjima i uvek smanjite brzinu svog vozila.