1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. Environmental challenge 2050
  4. Challege 3
  5. How are our plants reducing their emissions?

Kako naše fabrike smanjuju emisije gasova?

Značajna ušteda svih vidova energije u Francuskoj

 

Iako je potrošnja energije već bila na vrlo niskom nivou zahvaljujući kompaktnom dizajnu zgrade, naša fabrika u Francuskoj (TMMF) napravila je dodatna unapređenja. Smanjena je potrošnja energije za 57% u poređenju sa nivoom iz 2002. godine, zahvaljujući pažljivom praćenju, pametnoj izolaciji i vrhunskom osvetljenju.

Štaviše, TMMF ulaže i u obnovljive izvore energije. Svake godine se uštedi 2,5 tone CO2 zahvaljujući krovnoj fotonaponskoj membrani, poput one na slici desno. Još jedna ušteda od 18,4 tone CO2 godišnje rezultat je solarnog zida koji zagreva spoljni vazduh, koji potom struji u neke pogone. Nedavno je gasni kotao zamenjen kotlom na bio masu, što je rezultiralo uštedom CO2 od 1.285 tona godišnje.

Od samog početka, TMMF je projektovan da ima najmanji mogući uticaj na životnu sredinu. Neke površine za skladištenje su i do 10 puta manje od standarda koji važe u automobilskoj industriji sa sličnom proizvodnjom. Vizuelno je niska zgrada diskretno integrisana u okruženje.

Zato nije iznenađenje što je TMMF proglašen jednim od pet Tojotinih najodrživijih postrojenja na svetu. To ga čini industrijskim reperom za sve druge pogone Toyota Grupe u pogledu ekoloških standarda.

Sopstveni vodonik za pogon naših viljuškara

 

Da bismo promovisali uvođenje i upotrebu tehnologija zasnovanih na vodoniku. I kako bismo se suočili sa izazovom izgradnje fabrike sa nultom emisijom CO2, uveli smo SimpleFuel ™ u našoj fabrici Motomachi u Japanu.

SimpleFuel ™ je pojednostavljena vodonična stanica. Koristi električnu energiju iz solarnih panela ugrađenih na postrojenjima za proizvodnju vodonika sa niskim sadržajem ugljenika, postupkom elektrolize vode. Vodonik se zatim komprimuje i stavlja pod pritisak, a namenjen je viljuškarima sa gorivim ćelijama.

Jedna stanica može da proizvede skoro 9 kg vodonika dnevno, što je dovoljno za održavanje čak osam viljuškara sa gorivim ćelijama. Štaviše, njegova kompaktna masa  znači da se može ugraditi u male prostore, što ga čini pogodnim za brzo i jednostavno punjenje gorivom viljuškara u pogonu.

Vodonična stanica SimpleFuel ™ nalazi se  u mestu Motomachi od marta 2018. godine, gde je dodatno smanjila emisiju CO2 u okruženje. Ako se ovaj pilot projekat u Japanu pokaže uspešnim, menadžment u dva Toyotina održiva pogona u Velikoj Britaniji i Francuskoj mogao bi primeniti ovo rešenje i u Evropi.