1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. Environmental challenge 2050
  4. Challege 2
  5. How are our environmental goals changing the world today?

Kako naši ekološki ciljevi menjaju svet danas?

Toyota podržala prvi brod u svetu sa pogonom na vodonik

Predstavljen 2017. godine u francuskoj luci Saint-Galo, Energy Observer je prvi brod sa autonomnim pogonom na vodonik koji ne emituje gasove zelene baste. Ovaj brod budućnosti sa pogonom na struju, koristi kombinaciju izvora energije iz obnovljivih izvora i sistema koji iz morske vode proizvodi vodonik, bez ugljenika.

S obzirom da je vodonik ključni deo projekta Energy Observer, to je dalo dobar povod Toyoti da postane partner projektu. Sa ponosom učestvujemo u tom projektu već šest godina ploveći svetom radi testiranja plovila u različitim klimatskim uslovima.

FCEV kamioni bez emisije prevoze robu u Los Anđelesu

Odličan primer kako se tehnologija FCEV može primeniti na teškim kamionima jeste jeste inovativan logistički projekat započet u luci Los Anđelesa. Toyota je, sa drugim partnerima, podržala ovu ideju transporta korišćenjem vodonika sa nultom emisijom. Za te potrebe koristi se 10 teških kamiona sa gorivnim ćelijama i četiri pomćna vozila za prevoz, takođe sa nultom emisijom.

Istovremeno, dve nove stanice za punjenje biće napravljene uz tri postojeće koje se nalaze na Toyotinim lokacijama u okolini Los Anđelesa. Ovaj ogromni projekat značajno će doprineti razvoju transporta sa nultom emisijom širom regiona Los Anđelesa, i posebno na područjima bliže centru. Time će se godišnja emisija smanjiti za 465 tona gasova koji stvaraju efekat staklene baste.

Proizvodnja vodoničnog goriva iz običnog vazduha

 

Zvuči kao čarolija: uključite uređaj koji prima vazduh, izložite ga sunčevoj svetlosti i on počinje da proizvodi gorivo, besplatno. To je polazna ideja na čijem razvoju radi Holandski institute za istraživanje energije (DIFFER) u saradnji sa Toyotom u Evropi. Partnerstvo ima za cilj razvoj uređaja koji upija vodenu paru i razdvaja je na vodonik i kiseonik uz pomoće energije Sunca.

Do sada, DIFFER i Toyota su uradili studiju izvodljivosti koja je potrvdila dobre rezultate. Istraživači su napravili inoviranu, čvrstu foto-elektrohemijsku ćeliju, prvu koja može da izdvoji vodu iz okolnog vazduha, i zatim izdvoji i vodonik pod uticajem sunčeve svetlosti.

Partneri nameravaju da značajno usavrše ovo rešenje u narednoj fazi projekta. To će biti postignuto primenom najsavremenijih materijala i optimizacijom sistema, kako bi se povećala količina preuzete vode iz vazduha, kao i apsorbovane sunčeve svetlosti. Kada i ova prepreka bude preskočena, istraživanje će biti preusmereno na unapređenje tehnologije.