Odaberite

Toyota isporučuje module gorivnih ćelija evropskom proizvođaču kamiona Hyliko

- Francuski Hyliko koristiće Toyotine gorivne ćelije za ugradnju u svoje teške kamione
- Teška privredna vozila ubrzaće razvoj ekosistema zasnovanih na vodoniku
- Primena Toyotinih gorivnih ćelija u kamionima proširuje postojeću listu partnera sa kojima Toyota Motor Europe (TME) sarađuje u različitim sektorima

Francuska start-ap kompanija Hyliko planira da koristi Toyotine module vodoničnih gorivnih ćelija druge generacije za ugradnju u svoje kamione namenjene za teške uslove rada, a koji će imati nultu emisiju. Ovaj najnoviji sporazum u sektoru razvoja kamiona dodatno proširuje Toyotina brojna partnerstva pri čemu Toyota obezbeđuje svoju tehnologiju gorivnih ćelija za vodonična rešenja u različitim sektorima, uključujući vozove, autobuse, generatore i razne pomorske aplikacije.

Poslovna grupa u okviru Toyote Motor Europe (TME), pod nazivom Fuel Cell Business, planira dalje širenje na sve raznovrsniji sektor komercijalnih vozila, kako bi se ubrzao rast mobilnosti zasnovane na vodoniku s nultom emisijom. Konkretno, velike mogućnosti za to postoje kod ugradnje u kamione kojima se prevozi 77 odsto tereta evropskim putevima. Uz manju masu vodoničnih sistema koji ujedno omogućavaju veću nosivost, brzo punjenje vodonika je takođe neophodno za teški komercijalni transport s visokom efikasnošću. Načini korišćenja komercijalnih kamiona i obezbeđivanje sve  većih količina potrebnog vodonika pozicioniraju ih kao ključne faktore u razvoju održive infrastrukture.

Na globalnom nivou, Toyota već sarađuje sa više partnera koji proizvode kamione i radeći na integraciji tehnologije gorivnih ćelija u transport teških tereta. Projekat ZANZEFF „Shore to Store” u SAD, koji je započeo još 2019. godine, nedavno je dokazao da električni kamioni s gorivnim ćelijama mogu da pruže istovetne performansama kao dizel motori i da obezbede alternativu s nultom emisijom, spremnu za komercijalnu primenu. 

Partnerstvo sa Hyliko-om takođe označava još jedan korak ka TME-ovoj viziji vodoničnih ekosistema u Evropi, stimulišući i ponudu i potražnju, kako bi došlo do uravnoteženog poslovnog modela. S obzirom da je energija vodonika ključni stub evropske energetske strategije, TME daje prioritet širenju različitih tipova primena gorivnih ćelija u vodoničnim ekosistemima čime podržava njihov dalji napredak. TME-ova partnerska strategija ima za cilj razvoj sinergije između različitih poslovnih sektora i podržava zajednice koje žele da nastave pravcem širenje ka potpuno razvijenim vodoničnim rešenjima.

“Sa zadovoljstvom najavljujemo ugovor sa Hyliko-om za isporuku naših modula gorivnih ćelija. Hyliko je dinamičan start-ap sa širokom vizijom primene vodonika, budući da planiraju da ponude sve glavne komponente eko okruženja: kamion s gorivnim ćelijama, snabdevanje zelenim vodonikom i ponudu usluga lizinga i održavanja.

Imati tako holistički i dugoročni pogled na rast održivog vodoničnog ekosistema neophodan je za održivost poslovanja i za pridobijanje investitora. 

Zajedno sa partnerima kao što je Hyliko, nastavićemo da stimulišemo eko klastere širom Evrope, izgrađujući veće društvo zasnovano na vodoniku kao jednom od najvažnijih preduslova za dostizanje neutralnosti ugljenika do 2040.”

Thiebault Paquet,

Potpredsednik Toyote Motor Europe R&D2 i direktor grupe Fuel Cell Business

“Hyliko će ponuditi dva modela kamiona s gorivnim ćelijama: tegljač od 44 tone i kamion od 26 t (dostupan u varijantama 6x2 i 6x4). Svako od ovih vozila biće opremljeno sa po dva Toyotina modula gorivnih ćelija. Kao deo ponude za lizing kamiona, Hyliko planira da uvede sopstvenu infrastrukturu zelenog vodonika, uključujući proizvodnju, skladištenje i distribuciju goriva.

“Zaista smo oduševljeni partnerstvom sa Toyotom koja će svojom tehnologijom vodonika opremiti naša prva vozila. Poznati po svojoj pouzdanosti i nivoima performansi, Toyotini moduli gorivnih ćelija su ključne komponente u dizajnu i konstrukciji naših novih kamiona s pogonom na vodonik.

Pored želje da razvijemo čista, efikasna vozila za drumski teretni transport, ulažemo napore da uvedemo i važne delove naše ponude koji uključuju lizing i održavanje kamiona na pogon vodonikom, kao i snabdevanje vodoničnim gorivom.

Odlučni smo da u bliskoj budućnosti predstavimo naš novi kamion s gorivnim ćelijama kako bismo pomogli u dostizanju ciljeva dekarbonizacije drumskog teretnog transporta, koji je ključni sektor našeg poslovanja”.

 

Ovarith Troeung,

izvršni direktor firme Hyliko

O kompaniji Hyliko

Hyliko je prvo integrisano rešenje za dekarbonizaciju u drumskom teretnom saobraćaju. Da bi se suočio s novim izazovima u sektoru logistike i drumskog transporta, Hyliko nudi platformu za mobilnost korišćenjem vodonika s negativnim ugljeničnim otiskom, obezbeđujući ujedno i lizing i održavanje kamiona s pogonom na vodonik, kao i snabdevanje zelenim vodoničnim gorivom i uslugama upravljanje kreditinim kvotama za emisiju ugljenika. Kompanija Hyliko takođe nudi prilagođenu podršku i vozila koja se plaćaju u skladu s korišćenjem. Sva rešenja prilagođena su potrebama kupaca kako bi bila omogućena ubrzana i masovna primena. Više informacija na http://www.hyliko.com/

Za preuzimanje fotografija i video materijala molimo posetite: https://newsroom.toyota.eu/

Napomene urednicima:

Toyota Motor Europe NV/SA (TME) zadužena je za veleprodaju i marketing Toyotinih, GR (Gazoo Racing) i Lexus vozila i delova i opreme, kao i Toyotine evropske proizvodne i inženjerske operacije.

Toyota direktno zapošljava preko 25.000 ljudi i uložila je preko 11 milijardi evra u Evropi od 1990. godine. Njenih osam evropskih proizvodnih pogona nalazi se u Portugalu, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Poljskoj, Češkoj i Turskoj.

Danas je na evropskim putevima oko 16,5 miliona Toyota, GR i Lexus vozila, čije vozače podržava mreža od 28 nacionalnih distributerskih kompanija i oko 2.800 maloprodajnih objekata u 53 zemlje (EU, UK, EFTA zemlje + Rusija, Izrael, Turska i druge istočnoevropske zemlje). U 2022. TME je prodao 1.080.975 vozila u Evropi, s tržišnim udelom od 6,4%.

Toyota veruje da je sve moguće kada su ljudi slobodni da se kreću. U potrazi za „mobilnošću za sve“, Toyota ima za cilj da stvori sigurniju, povezaniju, inkluzivniju i održivu mobilnost kako bi ostvarila svoju misiju proizvodnje „Sreće za sve“.

U Evropi, TME je lansirao brend KINTO mobilnosti koji nudi niz usluga mobilnosti u 14 zemalja, i povećava svoju B2B prodaju proizvoda s nultom emisijom gorivnih ćelija i inženjersku podršku. Doprinoseći ciljevima održivog razvoja UN-a, Toyota radi na dostizanju neutralnosti ugljenika u svom celokupnom poslovanju širom Evrope.

Kao lider u smanjenju CO2 u Evropi, TME ima za cilj da dostigne 100% smanjenje CO2 u svim novim vozilima u zapadnoj Evropi do 2035. godine, i nastaviće da nudi čitav niz elektrifikovanih pogonskih agregata kupcima širom kontinenta sa svojim hibridnim, plug-in hibridnim, kao i električnim vozilima na baterije i gorivne ćelije.

Toyota smatra vodonik jednim od ključnih tehnologija za neutralnost ugljenika i zato koristi tehnologiju gorivnih ćelija za mobilnost, uz primenu i za druge poslovne potrebe osim transporta.

Kao lider u primeni vodonika, Toyotina napredna tehnologija gorivnih ćelija je već integrisana u putničke automobile, autobuse, kamione, vozove, brodske i stacionarne aplikacije za niz poslovnih kupaca i drugih partnera.

Kako bi zadovoljio rastuću potražnju u regionu, TME je u januaru 2022. počeo da proizvodi svoju drugu generaciju kompaktnih modula gorivnih ćelija u Evropi