- Toyota Srbija prodala je 2770 vozila u 2022. i tako postavila novi rekord na srpskom tržištu
- S tržišnim učešćem od 10,2% u putničkom segmentu Toyota je zauzela drugo mesto, dok je na ukupnom tržištu treća s udelom od 9,1%
- Sa 803 prodata vozila, hibridno-električni pogon učestvovao je sa 29 odsto u ukupnom plasmanu
- U Srbiji je prošle godine novoregistrovano 28.835 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što je pad od preko 5% u odnosu na 2021.
Toyota Srbija nastavlja sa snažnim rastom na srpskom tržištu, uprkos smanjenju ukupnog tržišta i poteškoćama koje su sustigle kompletnu auto-industriju, od poremećaja u lancu snabdevanja do poskupljenja sirovina i nestašice pojedinih vitalnih delova (poput poluprovodnika). Broj novoregistrovanih Toyota u Srbiji porastao je za čak 28% tokom prošle godine, na 2634 vozila, uprkos padu ukupnog tržišta za 5,35%.
“Iza nas je zaista još jedna veoma uspešna godina. Ne samo da je 2022. bila najbolja za Toyotu u Srbiji do sada, već smo rekordnu prodaju ostvarili uprkos svim izazovima koji pritiskaju kompletnu auto-industriju već duže vreme. Dostići 10,2 odsto u putničkom segmentu i držati čvrsto drugu poziciju na tržištu, uprkos svim izazovima, jeste rezultat na koji smo izuzetno ponosni. Međutim, to nas i dodatno obavezuje da taj rast ispratimo uslugom na koju su naši klijenti navikli godinama unazad”.
Robert Lukić, direktor Toyote Srbija
Toyota je u Srbiji najviše porasla u putničkom segmentu, gde je broj novoregistrovanih automobila dostigao 2326 jedinica (čak 36,5% više nego prethodne godine), čime je ostvareno rekordno tržišno učešće u segmentu od 10,2 odsto. Najprodavaniji model je Corolla sa 863 vozila (od toga Sedan verzija 648), a najprodavaniji model s hibridno-električnim pogonom je RAV4 sa 257 primeraka. S druge strane, plasman komercijalnih vozila bio je nešto slabiji jer je tokom 2022. prodato 308 jedinica (-13,3% u odnosu na 2021. godinu).
Sa 2634 vozila, udeo Toyote na ukupnom tržištu u Srbiji narastao je na 9,1 odsto, što je vozila ove marke dovelo do plasmana na treće mesto.
Da podsetimo, Toyota Motor Europe (TME) u 2022. zadržala je drugu poziciju na evropskom tržištu putničkih automobila i ujedno ostvarila rast učešća za 0,9 procentnih poena na rekordnih 7,3 odsto.