Priča o

Život legende

Supra. Latinska reč koja znači "iznad" ili "nadilazi". I prikladno, za vozilo koje se toliko voli, ime Toyotinog najpoznatijeg sportskog automobila.

Danas, nakon 16 godina od završetka proizvodnje, Supra još uvek uživa u kultnom statusu među ljubiteljima sportskih automobila. Od glavne uloge u prvom brzom i žestokom filmu, do izbora točkova za igrače u Gran Tourismo®, kao i za generaciju strastvenih tjunera i driftera, Supra je učvrstila svoje mesto u popularnoj kulturi i nadahnula mlade i stare ljude širom sveta.

/

Uticaj ikone

"Krvna linija" modela Supra može da se pratiti do prelepe Toyote 2000GT iz 60-tih. Svojom dugom, širokom haubom, kabinom pomerenom unazad, rednim motorom sa 6 cilindara i rasporedom pogona na zadnje točkove, uticaj 2000GT se može osetiti u svakoj inkarnaciji modela Supra.

Evolucija A
Tokom svog 24-godišnjeg proizvodnog veka, Supra je evoluirala od sportskog i luksuznog grand tourera do čistog, beskompromisnog, sportskog automobila koji znamo iz 90-ih. Kao i obožavatelji mnogih najuticajnijih automobila na svetu, entuzijasti se često pozivaju na četiri generacije Supre njihovim internim kodom šasije: A40, A60, A70 i A80.

Duša modela Supra

Kroz svaku generaciju Supre prolazi jasna nit: dva osnovna sastojka koja određuju naš sportski automobil i mogu se pratiti još od 2000GT. Uglađen, odzivni, 6-cilindarski napred ugrađen motor i konfiguracija pogona na zadnjim točkovima za najčistije moguće iskustvo vožnje.

/
"Kao što sportisti testiraju svoje sposobnosti, tako što se nadmeću svojom snagom na Olimpijskim igrama, tako proizvođači automobila koriste trke kao priliku da poguraju performanse vozila do granica i da se takmiče za nadmoć, omogućavajući im da otkriju nove načine unapređenja automobilske tehnologije."

Kiichiro Toyoda (Toyotin osnivač) 1952

Trkački koreni

Zahvaljujući predstavljanju modela Supra Racing Concept kompanije TOYOTA GAZOO Racing, veza između trka i Toyota GR Supra A90 nikada nije bila jasnija. No, za Toyotu, važnost moto-sporta u razvoju njenih drumskih vozila oseća se već decenijama.

Otrkrijte trke

Čovek u misiji

Iza svakog velikog automobila leži veliki um. U slučaju nove Toyote Supra, vizija i pogon stigli su od veterana Toyote, Tetsuya Tade, glavnog inženjera projekta A90.

Odrastajući kao sin vozača relija, opsednut automobilskim časopisima, a ne manga stripovima, ne čudi što je Tada-san postao zavisnik od automobila. Nakon što je bio očev suvozač, prešao je na reli vožnju i nežno se priseća prilagođavanja i podešavanja postavki svog prvog automobila, Corolle AE86, tako da se njime upravlja onako kako mu se sviđa.

Nakon što se 1987. godine pridružio Toyoti, Tada-san je proveo duže vreme u razvoju vrhunske ABS tehnologije za Toyotin reli tim. Krajem 90-ih radio je sa svojim tadašnjim šefom Isaoom Tsuzukijem, glavnim inženjerom mnogih Toyotinih najvećih sportskih automobila, uključujući Celicu, MR2 i A80 Supru, dobivši šire veštine i iskustvo koje mu je bilo potrebno na vozilima poput porodičnog modela Toyota Raum.

/
/
Povratak modela Supra

Nekoliko godina kasnije, stigla je prilika koju je sanjao: da napravi automobil koji pruža čisto uživanje u vožnji i vraća navijače sportskih automobila natrag u Toyotu. Taj automobil je bio GT86. Toyotin novi sportski automobil je oduševio, dajući vozačima svih sposobnosti samopouzdanje kako bi se ponovo zabavili za volanom i prikupili pohvale od svetskih medija za čistoću svoje vožnje.

Baš kada je GT86 počeo da "udara" pо našim putevima 2012. godine, došao je Tada-sano ultimativna izveštaj. Pozvao se na svo svoje iskustvo, odlučnost i istrajnost. To je bila njegova šansa da napravi sportski automobil bez kompromisa, onaj koji je doneo vrhunac u uživanju u vožnji i za koji se predugo znalo.

Povratak modela Supra.

Tänak i Toyota Yaris WRC pobedili u Švedskoj Tänak i Toyota Yaris WRC pobedili u Švedskoj TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team slavi svoju prvu pobedu u sezoni 2019. u FIA Svetskom prvenstvu u reliju, nakon što je Ott Tänak postigao dominantnu pobedu u drugoj trci, Reliju Švedska. POBEDA! POBEDA! Poslednja faza Dakara 2019 završena je u Peruu, gde su Nasser Al Attiyah i Mathieu Baumel iz Toyote Gazoo Racing SA, sa svojom južnoafričkom Toyotom Hilux, odneli pobedu koja je od istorijskog značaja za Toyotu. Fantastična  dvostruka pobeda na stazi Fuji za  TOYOTA GAZOO Racing Fantastična dvostruka pobeda na stazi Fuji za TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing oduševila je strastvene domaće navijače ostvarivši dvostruku pobedu u trci 6 sati Fujija, četvrtoj po redu trci FIA Svetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018/19. Dvostruka pobeda za TOYOTA GAZOO Racing na SPA trci Dvostruka pobeda za TOYOTA GAZOO Racing na SPA trci TOYOTA GAZOO RACING započeo je 2018/19. sezonu na Svetskim trkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobedom na trci 6 sati Spa-Francorchamps
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.