Postolje u Teksasu

za Toyota Gazoo Racing

Toyota Gazoo Racing završio je na postolju "6 hours Circuit of the Americas" trke, nakon 6 krugova borbe za pobedu na 2017 FIA Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti (2017 FIA World Endurance Championship – WEC).

Hibridi TSO5O oporavili su se nakon razočaravajućeg kvalifikacionog nastupa, gde su nakon 1.058 km trke, završili na trećem mestu u automobilu broj 8 sa Sebastien Buemijem, Stéphane Sarrazinom i Kazuki Nakajimom, 21.680 sekundi iza pobedničkog Poršea broj 2.
Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez u TS050 HYBRIDu broj 7, odigrali su svoju ulogu u uzbudljivoj trci za četvrto mesto, gde su oba Toyotina tima završila trku istim redosledom kojim su trku i započela.

Kada je pod popodnevnim suncem trka startovala, oba automobila borila su se sa Porsheom. Na kraju prvog kruga, Sebastien je na momenat pretekao automobil broj 2, dok se nekoliko trenutaka kasnije Mike probio na treće mesto.
Usled temperature od 34 °C, pravila WEC–a zahtevaju da se nakon svakog kruga promeni vozač, pa su Kazuki i Jose Maria preuzeli volan nakon prvog zaustavljanja, gde nijedan auto nije menjao gume, izuzev Porschea.

Nakon jednog sata trke, u automobilu broj 7, Kazuki je vodio trku, ali je Jose Maria, na automobilu drugačijih performansi, trpeći velika trošenja, uprkos tesnoj borbi tokom dva kruga sa Porshe-om broj 1, pao na četvrto mesto.

race

Gume istih komponenti zamenjene su tokom sledećeg zaustavljanja na oba automobila, kada su Stephane i Kamui preuzeli volane. Porsheu je ovo omogućilo povratak u vođstvo, zahvaljujući njegovom kraćem zaustavljanju. Nakon impresivne smene, Kamui je pretekao Stephane–a za treće mesto, svodeći razliku sa Porsheom broj 2 na minimum.

Nakon tri sata vožnje, nakon još jedne smene vozača i dopune goriva na oba automobila, 10–minutna zamena bankine izbacila je sva 4 LMP1 automobila na čelo, sa Mikeom na drugom i Sebastienom na trećem mestu.

Tokom nastavka trke, oba TS050 HIBRIDA na potrošenim gumama bila su napadnuta od strane Porshea broj 2 sa novim, zamenjenim gumama. Mike je pao na četvrto, dok je Sebastien branio svoje drugo mesto sve do sledećeg zaustavljanja, kada je automobil broj 8 pao na treće mesto.

Uprkos velikoj toploti, tokom preostala 2 sata vožnje, vozači su držali napetost sa Porsheom, međutim na kraju vodeći automobili bili su van dometa, pa su Kazuki i Kamui završili trku na trećem, odnosno četvrtom mestu. Kamui je automobil broj 7 doveo na treće mesto, gde je za samo 13.070 sekundi bio isped timskog kolege, međutim, usled bliskog kontakta sa LMP2 automobilom broj 24 kažnjen je sa 10 sekundi penala u samoj završnici trke.

Uprkos propuštenoj prilici da treći put pobede u sezoni, sa ojačanim samopouzdanjem, tim se priprema za učešće u trci Fuji Speedway, koja će se održati 13. oktobra ove godine.

toyota team
race
Hisatake Murata, vođa tima:

„Tim je veoma naporno radio na oporavku nakon razočaravajućih kvalifikacija i drago mi je da smo mogli da pariramo Porsheu i da pružimo navijačima jednu uzbudljivu trku. Svi su videli naš borbeni duh danas. Želim da se zahvalim celom timu na trudu koji su uložili. Imali smo dobru strategiju, brza zaustavljanja i veliku borbu svih vozača u veoma toplim vremenskim uslovima. Čestitam Porsheu na pobedi. Današnji nastup veliki je podstrek, uprkos tome što nismo pobedili. Nastupićemo na trci Fuji Speedway, sa ciljem da zauzmemo središnje mesto na postolju“.

Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7):

„Nakon prve smene izgledalo je obećavajuće, ali je druga zamena guma dovela do gubitka vremena usled manjeg opterećenja. Takođe, sigurnosni automobil nije nam bio od pomoći, jer je omogućio Porsheu broj 2 da nas sustigne. Sve u svemu, pomalo je razočaravajuće, iako smo danas bili mnogo snažniji nego tokom kvalifikacija“.

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7):

„Danas smo dali sve od sebe i žestoko smo se trudili da pobedimo Porshe. Velika je šteta što nismo osvojili više poena na današnjoj trci. Bili smo relativno konkurentni, ali nismo bili dovoljno brzi. Dobar je znak to što smo danas bili snažniji nego tokom kvalifikacione trke u Meksiku i očekujemo bolje rezultate na predstojećoj Fuji trci“.

José María López (TS050 HYBRID broj 7):

„Osećanja su mi pomešana, jer sam zadovoljan našom borbom. Uživao sam tokom borbe sa Porsheom broj 1, to svakako nismo očekivali. Sa druge strane, četvrto mesto nije ono za šta se borimo, svi mi idemo na pobedu. Ali treba da vidimo pozitivnu stranu. Nismo odustali, vratili smo se jači nakon kvalifikacija i nadam se da ćemo na sledećoj trci biti još bolji“.

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8):

„Da budem iskren, nakon kvalifikacija nisam očekivao da ćemo se boriti sa Porsheom, jer je izgledalo da mnogo zaostajemo. Na sredini trke, na starim gumama, imao sam veoma dobar rezultat. Agresivnost je bila neophodna da bismo ostali u trci. Borio sam se koliko sam mogao. Da bismo pobedili ipak nam je nedostajalo malo brzine“.

Stéphane Sarrazin (TS050 HYBRID broj 8):

„Lep je osećaj biti zajedno sa Toyotom na postolju. Sebastien i Kazuki, kao i ceo tim, odradili su odličan posao. Bio sam razočaran nakon kvalifikacija, ali smo imali dobru trku sa malim zaostatkom. Moramo da poboljšamo automobil, kako bismo bili konkurentniji na Fuji stazi, gde smo obično veoma dobri. Mi to možemo“.

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8):

„Uživao sam predvodeći trku tokom prvog kruga. To nismo očekivali, da budem iskren. Naš rezultat je bio dobar i uspeli smo da održimo mali razmak. Početak je bio veoma dobar, ali nam je nedostajala brzina na samom kraju. Borili smo se. Trebalo bi da budemo bolji na Fuji trci, kao i do kraja sezone“.

Rezultati 6 sati COTA trke:


1. broj 2 Porsche (Bernhard/Bamber/Hartley) 192 kruga
2. broj 1 Porsche (Jani/Lotterer/Tandy) + 0,276 sek
3. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing + 21,956 sek
4. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing + 45,026 sek
5. broj 36 Alpine (Lapierre/Menezes/Negrao) + 15 krugova
6. broj 13 Rebellion (Beche/Heinemeier Hansson/Piquet) + 16 krugova

toyota team

Pročitajte više o Toyoti

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.