Naš cilj je da eliminišemo emisiju CO2 tokom čitavog životnog veka vozila do 2050. godine.
Kako bismo dostigli naš Izazov nulte emisije CO2 tokom životnog veka vozila, nastojmo da proizvedemo ekološkija vozila sa pogonom na sirovine sa nižim procentom ugljenika. Takođe dizajniramo vozila sa manje delova. U većoj meri koristimo bio-materijale iz obnovljivih izvora, što čini naša vozila lakšim za demontažu i reciklažu.
Naš cilj je da eliminišemo emisiju CO2 tokom čitavog životnog veka vozila do 2050. godine.
Porinuto 2017. godine u francuskoj luci Saint-Malo, Energy Observer je prvo autonomno plovilo na vodonik koje ne emituje gasove koji stvaraju efekat staklene bašte, kao ni druge štetne čestice. Ovo plovilo budućnosti na električni pogon upotrebljava miks obnovljivih izvora energije i sistema koji proizvodi bezugljenični vodonik iz morske vode.
Imajući u vidu vodonik koji je suština projekta Energy Observer, Toyota Motor Europe je imala odličan razlog da postane partner. Specijalno smo ponosni na to što smo deo ekipe koja 6 godina plovi po svetu kako bi testirala ovo plovilo u različitim klimatskim uslovima.
Toyota je među pionirima vodonične tehnologije poslednjih 20 godina.Sveobuhvatna ispitvanja su vršena u veoma zahtevnim uslovima kako bi se potvrdilo da vodonik zaista može da se koristi kao praktično alternativno gorivo. Vodonik omogućava brzo punjenje, ima veliki domet u vožnji, dok ne proizvodi štetne gasove. Može se koristiti kao pogonsko gorivo za automobile, autobuse, kamione, teretna vozila i naravno - brodove!
Odličan primer kako FCEV tehnologija može biti uspešno implementirana na visokotonažne kamione je inovativni logistički projekat, započet u luci Los Anđelesa. Ovaj inovativni projekat nulte emisije vodonika je podržan, između ostalih, od strane Toyota. On će podrazumevati 10 visokotonažnih kamiona sa baterijom ina pogonsko gorivo i četiri jedinice za manipulaciju tereta sa nultom emisijom gasova.
Takođe, dve nove jedinice za tankovanje će biti otvorene u zoni Los Anđelesa pored postojeće tri.
Ovaj grandiozni projekat će u velikoj meri doprineti nultoj emisiji tokom transfera robe "od obale do obale" u celom basenu Los Anđelesa, kao na kopnenim destinacijama. Pomoći će da se smanji godišnja količina izduvnih gasova za 465 tona gasova koji stvaraju efekat staklene bašte i 0.72 tone štetnih čestica, kao i oksida azota.
Postoje dokazi da je azot veoma obećavajuće rešenje nulte emisije za visokotonažni transportni sektor.
Zvuči magično: stavite određeni uređaj u kontakt sa vazduhom, izložite ga suncu i on počne da potpuno besplatno proizvodi gorivo! To je osnovna ideja istraživanja koja sprovodi Holandski Institut za Fundamentalnu Energiju i Istraživanja (DIFFER) u saradnji sa Toyota Europe. Partnerstvo ima za cilj proizvodnju uređaja koji apsorbuje isparenja vode i razdvaja ih na vodonik i kiseonik, upotrebljavajući sunčevu energiju.
DIFFER i Toyota Europe su predstavili studiju izvodljivosti koja pokazuje napredak. Istraživači su razvili novi čvrstu foto-eketro-hemijsku ćeliju koja je uspešno izdvojila vodu iz vazduha, a zatim je generisala vodonik, uz pomoć sunčeve svetlosti.
U narednoj fazi projekta, partneri imaju cilj unapređenje projekta. Ovo podrazumeva korišćenje najsavremenijih materijala i optimizaciju sistemske arhitekture kako bi se povećao kapacitet za preuzimanje vode, ali i količina apsorbovane sunčeve svetlsti. Kada se ove prepreke prevaziđu, istraživanje će napredovati u smislu unapređenja tehnologije.
Ko zna, možda će jednog dana ovakav sistem moći da se primeni u cilju proizvodnje goriva za automobile!