Besplatno isprobajte Toyotu Cenovnici i katalozi E-novosti Konfigurišite svoju Toyotu Moja Toyota

Strategija za ekološke tehnologije

Poboljšanja zarad našeg minimalnog uticaja na životnu sredinu

Zbog globalnog rasta industrije i tehnologije u 20. veku, kao i povećane upotrebe vozila i svetske populacije, potrošnja fosilnih goriva je masovno porasla. Danas se suočavamo sa tri ekološka i energetska izazova: sa pronalaženjem alternativnog izvora energije za naftu, smanjenjem emisija CO2 i sprečavanjem zagađenja vazduha.

Alternative nafti

Nafta je zasad glavni izvor goriva za automobile, ali dalja istraživanja i razvoj alternativnih energija će to moći da promeni u budućnosti. Biće neophodni razni pogonski sklopovi, kao kod plug-in hibridnih vozila, električnih automobila i automobila sa gorivim ćelijama da bi se iskoristili ti raznoliki tipovi goriva. Iako je potražnja za alternativama nafti, kao što su gasovita goriva, struja i vodonik i dalje u porastu, svaki od ovih energetskih izvora ima svoje nedostatke.

I mada je napajanje motora strujom daleko efikasnije od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, tečna goriva kao što je benzin su još uvek u prednosti zahvaljujući gustini energije koju imaju. Čak i sa najnovijom tehnologijom litijum-jonske baterije, ona proizvodi tek jednu petinu energije koju proizvodi benzin.

Cena baterija takođe predstavlja veliki izazov. U naporima da ostvarimo Plan inovativnih tehnologija do 2030. koje je izdalo japansko Ministarstvo ekonomije, trgovine i industrije, tek što smo uspeli da dosegnemo da konkurentan nivo sa vozilima na benzinski pogon.

/
Hibrid u jezgru

Dok nastavljamo da razvijamo najrazličitija vozila naš fokus će ostati na našim standardnim i hibridnim vozilima. Koristeći ovu tehnologiju u srcu vozila, razvićemo narednu generaciju naših automobila koristeći alternativna goriva kao što su gasovito gorivo, električna energija i vodonik.

Da bismo postigli još bolje rezultate u efikasnosti, maksimalno smo iskoristili dobiti pogonskog sklopa tako što smo smanjili teret vozila i iskontrolisali upravljanje energijom koristeći tehnologije koje štede gorivo kao što su kontrola napajanja i zaustavljanje i pokretanje iz mirovanja (vidite sliku).

/
Stalna unapređenja

Imamo dugu istoriju stalnih unapređenja naših standardnih motora, od "lean-burn" i benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem i "common rail" dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem, do motora koji su modifikovani tako da koriste alternativna goriva, kao što su kompresovani prirodni gas (CNG) ili električna energija (za električna vozila).

Inženjeri mogu da vode rasprave o tome koje gorivo ili pogonski sistem automobila je najbolji, ali se slažu da se hibridna tehnologija nalazi u središtu vožnje automobila u budućnosti. Mi razvijamo ove ključne tehnologije unutar naše kompanije kako bismo smanjili troškove i mogli da ta vozila što pre iznesemo na tržište.

/

U decembru 2002. smo pustili u prodaju ograničen broj Toyota FCHV, vozila sa gorivim ćelijama koji radi na vodonik pod visokim pritiskom, a za 2015. planiramo prodaju automobila na vodonični pogon na osnovu FCV koncepta, koji je predstavljen na Sajmu automobila u Tokiju 2013.

/
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.