Informacije i saveti za vlasnike Toyotinih vozila tokom COVID-19 pandemije

Korona virus je doneo našem društvu sasvim nove i neočekivane izazove. Uprkos tome što ostajemo kod kuće, istovremeno ne možemo izbeći vožnju automobilom zbog neodložnih obaveza. Bez obzira na sigurnosne mere, možemo, na primer u prodavnici ili apoteci, doći u dodir sa virusom. Zato je, pored ostalih preporuka o postupanju prilikom kupovine, važno i odgovarajuće čišćenje automobila. Neka od ključnih mesta na kojima se virus može zadržati i prenositi su volan, kvake na vratima, ručica menjača, kao i ručica odnosno dugme za otvaranje prtljažnika. Kako bismo vam pomogli da umanjite poteškoće i izazove u vreme korona virusa, pripremili smo nekoliko saveta.

1. Šta da uradim u slučaju da ostanem na putu zbog praznog rezervoara, probušene gume ili kvara vozila?

Usluga pomoći na putu Eurocare je dostupna, pa u svakom trenutku možete pozvati broj 0800 200 987, a ljubazni operateri će vam pružiti pomoć (ona je besplatna u prvih pet godina od preuzimanja novog vozila).

2. Moje vozilo mora na redovni servis. Ovlašćeni servis ne može da me primi u vreme vanrednog stanja. Hoću li zbog toga izgubiti garanciju?

U vreme izolacije zbog širenja korona virusa servisi primaju samo hitne popravke (vozila koja nisu u voznom stanju, vozila hitnih službi i slično). Kašnjenje nastalo u vreme izolacije zbog COVID-19 neće uticati na važenje garancije.

U slučaju da vozilo koristite i propustite trenutak u kome je potrebno obaviti redovan servis (15.000 kilometara odnosno jednu godinu od dana obavljanja poslednjeg servisa) preporučujemo da se obratite ovlašćenom servisu (na broj za hitne slučajeve ili e-poštom).

Više informacija o Garanciji tokom COVID-19 pandemije saznajte ovde.

3. Mom vozilu je potrebna popravka (nije u voznom stanju). Šta da radim?

Svi ovlašćeni servisi su dostupni za hitne popravke. Molimo vas da se za termin posete dogovorite telefonom (podatke za kontakt možete naći na ovom linku). Automobil sme da doveze samo zdrava osoba, bez povišene temperature ili znakova respiratorne bolesti.

Molimo vas da se pridržavate uputstava servisnog osoblja (pre predaje vozila otvorite sve prozore, isključite ventilaciju, ne približavajte se osoblju niti strankama servisa i drugo).

4. Šta da radim ako je moje vozilo kontaminirano (u njemu se vozila zaražena osoba ili osoba koja je mogla da unese virus na rukama, odeći ili predmetima)?

Sve površine koje bi mogle biti kontaminirane (kvake, okvir vrata, prekidači, ručice, sigurnosni pojas i drugo) očistite papirnim ubrusom i alkoholnim dezinficijensom ili sredstvom za čišćenje stakla. Pažnja: sredstvo za čišćenje ne sme da ostane na površinama duže vreme, površine odmah temeljno prebrišite.

Ne koristite aceton, benzin niti druga sredstva koja bi mogla oštetiti lakirane ili plastične delove vozila. Alkoholni dezinficijens u umerenoj količini neće oštetiti presvlake sedišta, ali je potrebno izbegavati čišćenje hidrogenom. Nakon čišćenja, ako imate mogućnost, barem na kožne površine nanesite sredstvo za održavanje.

Druga mogućnost je da ostavite vozilo u mirovanju najmanje 4 dana. Nakon tog vremena virus će umreti.

5. Tokom karantina mi vozilo nije potrebno. Mogu li ga bez brige ostaviti da miruje više nedelja? Postoji li, u vezi sa tim, neka posebnost za hibridna vozila?

Svako savremeno vozilo u mirovanju troši malo električne energije i prosečno u dve do tri nedelje isprazni akumulator (ako se potpuno isprazni, nepovratno je prazan i potrebno ga je zameniti). Zato preporučujemo da približno jednom nedeljno obavite kraću vožnju (barem 5 kilometara). Kada parkirate vozilo, svakako proverite jesu li zatvorena sva vrata i isključeni svi potrošači (na primer svetlo u kabini).

Ako imate nešto tehničkog znanja i iskustva, možete se odlučiti i za drugu mogućnost: ključem 10 otpustite maticu i skinite crni (minus) priključak na akumulatoru od 12V. U tom slučaju možemo bez straha ostaviti auto u mirovanju i do 3 meseca.

U tom pogledu se hibridi ne razlikuju od konvencionalnih automobila, osim što se kod nekih modela akumulator od 12V može nalaziti na neuobičajenom mestu; međutim bez brige: u Uputstvima za upotrebu je sve opisano i nacrtano. Ukoliko vam je potrebna pomoć, možete da nas pozovete ili da nam pišete na info@toyota.rs

6. Na mom vozilu se pojavio kvar koji želim da prijavim u okviru garancije. Međutim, garancijski period mi ističe u toku epidemije. Šta da radim?

Preporučujemo da kvar prijavite ovlašćenom servisu (telefonom, e-poštom...). Sve pravilno evidentirane kvarove nastale tokom perioda epidemije COVID-19 i pre isteka garancije, servis će rešavati u prvom mesecu nakon prestanka epidemije.

7. Čekam na isporuku novog vozila? Kada mogu da očekujem preuzimanje?

Proizvodnja u svim Toyotinim evropskim fabrikama je zaustavljena i neće se pokrenuti barem do 20. aprila. Slično je i u ostalim fabrikama u svetu. Zbog vanrednih okolnosti može doći do kašnjenja i vozila koja su već proizvedena. Toyota Srbija redovno obaveštava Toyota partnere o statusu svih poručenih vozila, pa sve dostupne informacije možete dobiti kod svog Toyota partnera. Nova vozila za poznatog kupca ćemo prioritetno dostavljati čim to bude moguće.

8. Čekam na isporuku rezervnog dela/dodatne opreme. Kada mogu očekivati preuzimanje?

Zbog zastoja u proizvodnji i logistici, proizvodnja i prevoz robe su značajno ograničeni. Svi mi u našoj organizaciji se trudimo da robu dostavimo kupcu najbrže što to okolnosti dopuštaju. Toyota Srbija redovno obaveštava Toyota partnere o statusu svih porudžbina, pa sve dostupne informacije možete dobiti kod svog Toyota partnera.

9. Na automobilu još uvek imam zimske gume. Kada mogu da dođem da ih zamenim?

Servisi trenutno smeju da obavljaju samo hitne popravke (kada vozilo nije u voznom stanju). Sa zamenom guma ćemo nastaviti čim to bude opet dozvoljeno.

Imate li još neko pitanje? Pitajte svog Toyota partnera ili pišite na info@toyota.rs.

Ako je ikako moguće, ostanite kod kuće. Da bismo uskoro opet bili zajedno! Jer verujemo u bolje.
#OstaniteKodKuće

Saznajte više

Kako da dezinfikujete vaš automobil od korona virusa? Kako da dezinfikujete vaš automobil od korona virusa? Dezinfikujte automobil kako biste sprečili širenje korona virusa Bez brige zbog gubitka garancije za vlasnike Toyote  Bez brige zbog gubitka garancije za vlasnike Toyote Svesni smo da Vas ova situacije sa korona virusom čini zabrinutima zbog mnogo toga, ali barem garancija za Vašu Toyotu ne treba da vas brine. Toyota garancija tokom vanredne situacije Toyota garancija tokom vanredne situacije Sve informacije oko vozila koja su u garanciji. Važno obaveštenje Važno obaveštenje Sigurnost i zdravlje naših klijenata i zaposlenih nam je od izuzetne važnosti. Svesni smo da je potreba za održavanjem vozila od velike važnosti za javnu sigurnost i zato smo osigurali uslove za pružanje usluge servisa vozila, maksimalno se pridržavajući mera prevencije širenja virusa COVID-19, primljenih od nadležnim organa.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.