Tänak i Toyota Yaris WRC

pobedili u Švedskoj

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team slavi svoju prvu pobedu u sezoni 2019. u FIA Svetskom prvenstvu u reliju, nakon što je Ott Tänak postigao dominantnu pobedu u drugoj trci, Reliju Švedska. To je druga pobeda u tri godine za Toyotu Yaris WRC na ovoj trci, na kojoj je prvi put trijumfovao 2017. godine. Tänak je pobedio i u završnoj etapi i tako osvojio maksimalan broj bodova.

Vozači su se tokom vikenda suočavali sa teškim uslovima, jer je toplo vreme izazvalo otapanje leda i snega. Tänak je završio petak sa manje od dve sekunde zaostatka od vodećeg automobila, a zatim je iskoristio svoj bolji položaj na stazi u subotu kako bi stvorio prednost od gotovo minute u odnosu na konkurenciju.

U nedelju je držao stvari pod kontrolom kroz prve dve etape, a zatim je bio najbrži u power stageu sa prednošću od 3,5 sekunde i tako osvojio dodatnih pet bodova. Uz suvozača Martina Järveoja, Tänak sada vodi u konkurenciji vozača, po prvi put u svojoj karijeri.

Kris Meeke je osvojio ukupno šesto mesto u svom drugom reliju u ovoj timu, nakon što je povećao prednost u odnosu na najbližeg rivala tokom završnog dana. Njegovi bodovi su pomogli timu da dođe do prvog mesta u konkurenciji timova, sa jednim bodom prednosti. Jari-Matta Latvala, koji se takmičio pod posebnim režimom nakon isključenja u petak, osvojio je prvo mesto u brzinskom testu prvog dana. Marcus Grönholm je isto tako završio svoj povratnički reli u privatnoj verziji Yarisa WRC.

/
Izjave:

Akio Toyoda (Predsednik tima)
„Osvojili smo prvu pobedu ove sezone u drugoj trci prvenstva, na Reliju Švedska. Želeo bih da čestitam i zahvalim Ottu, Martinu i celom timu za postizanje ovog rezultata. Takođe bih želeo da zahvalim našim navijačima i partnerima na njihovoj podršci. Puno vam hvala. Nisam mogao ni da zamislim da će naš tim ovde pobediti, pre dve godine, u svom tek drugom nastupu po povratku na Svetsko prvenstvo.

Još uvek se jasno sećam tadašnjeg iznenađenja i slavlja. Ovogodišnja pobeda je drugačija, mogli smo da se borimo za pobedu od samog početka. Upoređujući ovogodišnji reli sa onim radosnim od pre dve godine i vrlo napornim prošlogodišnjim, jasno je vidljivo kako je tim napredovao. Zahvaljujem Tommiju što i dalje vodi naš tim. Na postolju sam video Esapekku Lappija i Jannea Ferma u nekim nepoznatim vozačkim odelima. Naravno, bilo mi je žao što Jari-Matti, Miikka, Kris i Seb nisu uspeli da dođu do postolja, ali sam istovremeno bio i pomalo zadovoljan što su bili tamo.

Ne samo zato što vidim njihove osmehe, već i zato što sam osećao da se borimo sa snažnim rivalima. Verujem da Tommi i drugi članovi tima dele moje utiske da su svi vozači i suvozači na postolju. To daje veliku snagu TOYOTA GAZOO Racingu za naredne trke. Sezona je tek počela. U ostatku sezone, kroz 12 trka, imaćemo tesne bitke sa našim snažnim rivalima. Ovo će učiniti WRC uzbudljivijim i pomoći nam da stvaramo sve bolje automobile. Unapred vam hvala na vašoj neprekidnoj podršci.“

Tommi Mäkinen (Šef tima)

„Sjajno je pobediti ovde, u drugoj trci sezone i voditi u obe konkurencije prvenstva. Ott je dominirao čitavog vikenda, pokazujući svima kako treba voziti u teškim uslovima. Zaista je jak u ovom trenutku. Kada ga pogledam sada, vidim sebe pre više od 20 godina, kada sam bio usresređen na osvajanje titule. Naravno, bio je ovo teži vikend za Krisa i za Jari-Mattija, ali su i oni pokazali brzinu našeg automobila kao i njegovu pouzdanost.“

Ott Tänak (Vozač automobila 8)

„Imali smo vrlo dobar vikend. Petak je bio ključni trenutak u kome morali da se izborimo i održimo najmanji mogući zaostatak u nepovoljnim uslovima, ali nakon toga smo samo vozili u dobrom ritmu i uz što manje rizika. Danas je najvažnije bilo štedeti gume za power stage i tamo voziti svom snagom. Odradili smo dobar posao i sve je funkcionisalo jako dobro, pa sam se i ja dobro osećao u automobilu. Imamo vrlo snažan tim i divno je što postižemo ovako dobre rezultate na početku sezone.”

/
Jari-Matti Latvala (Vozač automobila 10)

„Prva etapa jutros bila je najbolji deo ovog relija: dobar, čist led sa velikim nanosima snega uz stazu i brza, prohodna staza preko prevoja. Zaista je bilo uživanje voziti i vratiti se u dobrom ritmu. Nadao sam se da ćemo osvojiti nešto bodova na power stageu i tako završiti trku na visokoj poziciji, ali su uslovi za mene bili vrlo teški, posebno u zadnjem delu na kome je bilo puno snega i bljuzgavice. Sada se radujemo Meksiku.“

Kris Meeke (Vozač automobila 5)

„Danas su uslovi bili veoma dobri, sa puno leda: upravo podloga na kojoj volimo da vozimo. Danas mi je bio cilj da pokušam završiti ispred Sebastiena Loeba i uspeli smo da povećamo prednost, zbog čega sam veoma zadovoljan. Na power stageu sam doživeo jak udarac u prednji levi kraj, a nakon toga sam se mučio. Blage temperature ovog vikenda dosta su se razlikovale od mojih testiranja pre trke, što je rezultiralo time da nisam uspevao da dostignem odgovarajuću brzinu. Svejedno, dobro je stići do kraja trke i osvojiti nešto bodova za tim.“

Privremena završna klasifikacija, reli Švedska

1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 2 h 47 min 30,0 s
2. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +53,7 s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +56,7 s
4. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 m 5,4 s
5. Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1 m 8,2 s
6. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +1 m 38,8 s
7. Sebastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 m 49,7 s
8. Pontus Tidemand/Ola Floene (Ford Fiesta WRC) +3 m 37,7 s
9. Ole Christian Veiby/Jonas Andersson (Volkswagen Polo R5) +6 m 34,0 s
10. Janne Tuohino/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +8 m 21,4 s
21. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +14 m 44,4 s
(Rezultati u nedelju u 15 sati. Konačne rezultate potražite na www.wrc.com)

Šta sledi?

Reli Meksiko (7. do 10. marta) je pravi kontrast Švedskoj, za timove i vozače, zbog grubih, šljunkovitih staza i visokih temperatura, oko 30°C. Velika nadmorska visina je takođe jedan od vrlo važnih faktora, jer je najviša tačka staze na 2.737 m nadmorske visine, zbog čega motorima fali vazduha, pa im se i snaga smanjuje za čak do 20%.

/

Pročitajte više o Toyoti

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.