Dvostruka pobeda za TOYOTA GAZOO Racing

na SPA trci

TOYOTA GAZOO RACING započeo je 2018/19. sezonu na Svetskim trkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobedom na trci 6 sati Spa-Francorchamps

Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima osvojili su trku drugu godinu za redom u TS050 #8 automobilu koji dele sa Fernandom Alonsom, koji je još od triumfa na International Formula 3000 pre 18 godina, po prvi put uživao u pobedi na ovom takmičenju.

Hibrid #7 TS050 Mike Conwaya, Kamui Kobayashija i Jose Maria Lopeza fenomenalnim povratkom završio je trku na drugom mestu, samo 1.444 sekunde iza, iako su zbog kvalifikacionih penala bili jedan krug u zaostatku.

Ovom pobedom Toyota je na ukupno 49 WEC trka, triumfovala 17 puta. Ovo je četvrta uzastopna pobeda, a treća na SPA takmičenju. Toyota vodi u obe kategorije na Svetskim prvenstvima, i u kategoriji timova i vozača, a 16. i 17. juna učestvovaće na trci 24 časa Le Mans.

Trka je startovala pod vedrim nebom, a Sebastijan, koji je krenuo sa prvog startnog mesta , imao je pred sobom čistu stazu u automobilu broj 8, postepeno povećavajući prednost nad Rebellionsom, dok je Mike u automobilu #7 do prvog stajanja bi na 6 mestu. Sebastien je do tada povećao svoju prednost za 30 sekundi, ali je zbog sigurnosnog automobila prednost smanjena.

Tokom kašnjenja od 30 min, Kamui je zamenio Mikea u automobilu #7, dok je Fernando preuzeo automobil #8 kako bi načinio svoj prvi krug na WEC trci. Njegov prvi zadatak nakon nastavka trke bio je da odbrani vodeću poziciju protiv Rebellionovog #1. To je i učinio spektakularnim prolaskom između nekoliko GT automobila na Kemmel Straightu.

Fernando je bio prekinut punom žutom trakom, ali kada je traka postala zelena preuzeo je vođstvo i izgradio znatnu prednost pre nego što je auto predao Kazukiju nešto pre polovine trke. Automobil #8 se brzo vratio na „pit“ traku kako bi Kazuki podesio sigurnosni pojas, a nakon okretanja automobila dodatno je izgubio vreme.

U međuvremenu, automobil #7 nastavio je da napreduje, da bi u drugoj polovini trke zauzeo drugu poziciju, sa oko minut zaostatka u odnosu na vodeći automobil #8, a na sledećoj pauzi, Jose Maria je preuzeo vođstvo od Kamuija.

Kako se poslednji sat trke približavao, oba TS050 hibrida povećala su brzinu, a Fernando se polako spremao da preuzme vođstvo nad automobilom #8 do sledeće zastavice, sa prednošću od oko jedne minute nad automobilom #7, za čijim volanom se nalazio Mike. Međutim, sigurnosni automobil je smanjio prednost na samo 6 sekundi sa 50 min do kraja trke.

Fernando i Mike su ostali u automobilima tokom poslednjeg punjenja goriva sa svega 25 min do kraja trke, nakon čega je tim doneo odluku da drži poziciju i izbegne nepotrebne rizike nakon više od 1.100 km trke.

/

Histake Murata, predsednik tima: „Veoma sam zadovoljan našim nastupom ove nedelje; a nakon jučerašnjeg problema, bilo je potrebno uložiti dodatni napor da bi se postigli dobri rezultati. Ponosan sam na sve. Atmosfera je bila fantastična tokom celog vikenda i želeo bih da se zahvalim svim fanovima koji su gledali trku, uključujući i naše kolege iz Kelna.

Nadam se da su uživali u prvoj trci ove sezone. Sjajan rezultat za početak sezone, ali ovo je samo mali korak do našeg velikog cilja, 24 sata Le Mansa. Identifikovali smo oblasti na kojima bi trebalo da radimo, ali sam siguran i naši protivnici treba dosta toga da poboljšaju. U narednih nekoliko nedelja radićemo na tome da se spremimo za Le Mans.

TS050 HYBRID #7
Trka: 2, 163 kruga, 8 zaustavljanja. Započeto iz pit trake. Najbrži krug: 1min 57.442sek

Mike Conway (TS050 HYBRID #7):
„Bilo je neobično započeti trku iz boksa, ali znali smo šta moramo da radimo. Sigurnosni automobili su nam pomogli, kao i žuta zastava na celoj stazi, uticali su na to da se uključimo u brbu u kategoriji LMP1. Kamui and José su bili odlični danas. Žao nam je što nismo pobedili, ali dvostruka pobeda je odličan rezultat za tim.

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID #7):
„Naš auto je zaista mnogo uradio kako bi se vratio u borbu; Mislim da smo svi veoma dobro vozili kako bismo prevazišli problem koji smo imali tokom kvalifikacija. Auto je bio brz danas, što je dobar znak za Le Mans. Nadao sam se pobedi, tako da drugo mesto nije rezultat kome sam se nadao, ali za tim ovo je pozitivan start i svi ćemo naporno da radimo da bismo spremni krenuli na Le Mans trku“.

José María López (TS050 HYBRID #7):
„Zadovoljan sam rezultatom koji je tim ostvario. Započeti trku iz poslednjih redova bilo je veoma teško i nismo dobili najbolju priliku, na kraju smo se borili i pokazali smo potencijal u automobilu #7. Uživao sam u trci danas. Vratiti se trkama, naročito u ovom odličnom krugu zaista je bilo specijalno“.

TS050 HYBRID #8
Trka: 1st, 163 kruga, 9 pit zaustavljanja. Mesto: prvo. Najbrži krug: 1min 57.805sek

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8):
„Zadovoljni smo kako smo započeli sezonu. Za Kazukija i mene ovo je prvi put da u trci učestvujemo sa Fernandom, zato je veoma važno da smo trku započeli dobro. Ne sećam se kada smo poslednji put u šestočasovnoj trci imali ovako mnogo sigurnosnih automobila, što je uticalo na to da nekoliko puta izgubimo prednost. Međutim, na kraju se sve završilo kako treba i zahvalan sam celom timu na trudu. Ovo je bilo zagrevanje za Le Mans i svima nam je jasno da je naredna trka veoma važna“.

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8):
„Veoma sam srećan što smo sezonu započeli pobedom. Posebno je zadovoljstvo obzirom da sam krug započeo loše; mnogo toga se dogodilo što nas je koštalo vremena. Napravio sam grešku, ali sam se vratio u ritam. Trostruka smena je bila teška, ali sam zadovoljan obaveljenim poslovom. Ovo je sjajan početak, a mi ćemo nastaviti naporno da radimo kako bi nastavili ovako”.

Fernando Alonso (TS050 HYBRID #8):
„Veoma sam zadovoljan rezultatom. Timski nastup tokom celog vikenda je bio fenomenalan. Zimsko testiranje je zahtevalo velike pripreme, kao i naporan rad u fabrici, ali moramo da učestvujemo u trci i damo dobar rezultat. Završili smo trku na najbolji mogući način i veoma sam srećan zbog moje prve pobede na trkama izdržljivosti. Sebastien i Kazuki su mi mnogo pomogli i ja im se zahvaljujem“.

Rezultati trke 6 sati Spa-Francorchamps:

1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 163 kruga
2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +1.444sek
3. #3 Rebellion (Beche/Laurent/Menezes) +2 kruga
4. #6 ByKolles (Webb/Kraihamer/Dillmann) +5 krugova
5. #11 SMP (Aleshin/Petrov) +5 krugova

More about Toyota Motor Shows

BIRAM PRAVU VREDNOST - Toyotina sajamska ponuda BIRAM PRAVU VREDNOST - Toyotina sajamska ponuda Od 1. februara u mreži Toyota partnera u Srbiji, na snazi su sajamski uslovi za kupovinu Toyota vozila. Sajamska ponuda uključuje specijalne cene i pakete opreme za nekoliko modela, i to Toyota Yaris, Auris, Corollu, C-HR i RAV4. 2018 TOYOTA Auris 2018 TOYOTA Auris Predstavljanje novog Toyota Touring Sports Freestyle i palete Aurisa za 2018. godinu. Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“ Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“ Od 1. jula u mreži Toyota partnera u Srbiji, svi hibridni modeli su subvencionisani „Toyota eko subvencijom“ u iznosu do 3.000 evra. Novi dvobojni AYGO x-cite Novi dvobojni AYGO x-cite Novo x-cite izdanje ima novu žutu Fizz spoljašnjost u kombinaciji sa crnim detaljima. Toyota Auris i Avensis na NAVAK-u Toyota Auris i Avensis na NAVAK-u Toyota Srbija je u oktobru organizovala prezentacije novih modela Auris i Avensis, na stazi Nacionalne vozačke akademije NAVAK. Priča o novom Aurisu se nastavlja! Priča o novom Aurisu se nastavlja! Na obe lokacije, Auris bilbord je transformisan, i dokazuje da je jednako lep i u drugoj boji, i jednako zabavan u novom, originalnom izdanju. Unikatni bilbord novog Aurisa Unikatni bilbord novog Aurisa Mladi likovni umetnik Đurađ Stevanović nacrtao je dva unikatna bilborda novog Aurisa, na dve lokacije u Beogradu. Priče o Aurisu Priče o Aurisu Vozili smo novu Toyotu Auris - prvi utisci. Tražimo Auris sa najviše pređenih km Tražimo Auris sa najviše pređenih km Osvojite vikend sa novim Aurisom. Priče o Aurisu Priče o Aurisu Auris TS 1.6 Valvematic Sol: praktično i lepo u jednom. Novi Toyota Auris Novi Toyota Auris Novi Auris se pridružuje Avensisu u Ženevi. Toyota na Sajmu automobila u Parizu 2014. Toyota na Sajmu automobila u Parizu 2014. Svetske premijere i novosti sa Sajma automobila u Parizu. Aygo Art automobil na Sajmu u Parizu Aygo Art automobil na Sajmu u Parizu Jedinstveni AYGO na licu mesta dizajniraju ulični umetnici i posetioci Toyotinog štanda.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.