Fantastična
dvostruka pobeda

na stazi Fuji za
TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racing oduševila je strastvene domaće navijače ostvarivši dvostruku pobedu u trci 6 sati Fujija, četvrtoj po redu trci FIA Svetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018/19.

Automobil broj 7 TS050 HYBRID, čiju posadu su činili Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López prvi je prešao liniju cilja, samo 11,440 sekundi ispred timskih kolega Sébastiena Buemija, Kazukija Nakajime i Fernanda Alonsa u automobilu broj 8 i tako ostvario svoju prvu pobedu u ovoj sezoni, uprkos startu sa osme pozicije.

Ovim je Toyota postigla šestu pobedu u sedam WEC trka, na domaćem terenu, dok su Mike i Kamui time ostvarili svoju prvu pobedu od ubedljivog trijumfa u Fujiju 2016. Bila je to sasvim posebna trka za Joséa koji je postavio najbrži krug trke i ostvario svoju prvu pobedu u WEC-u u karijeri, nakon što se prošle godine pridružio timu.

Ovaj rezultat povećava prednost TOYOTA GAZOO Racinga u konkurenciji timova u Svetskom prvenstvu na 14 bodova ispred Rebellion Racinga. Sébastien, Kazuki i Fernando su povećali svoju prednost u konkurenciji vozača, dok su Mike, Kamui i José osvojili drugo mesto, sa 13 bodova zaostatka.

/

Start trke na mokroj stazi bio je pun zanimljivosti. Pre svega, Kazuki je sa prvog startnog mesta u broju 8 zadržao svoju prednost, dok je Kamui priredio sjajan niz preticanja u automobilu broj 7, koristeći prednost pogona na četiri točka u teškim uslovima i uspeo da se probije sa osme startne pozicije na drugo mesto do kraja drugog kruga.

Uzbuđenja su se nastavila kroz fascinantan prvi sat trke. Kamui je rano otišao u boks radi postavljanja guma za kišu, nakon čega je usledio period sa sigurnosnim automobilom na stazi tokom koga se istopila Kazukijeva prednost od preko jedne minute. Nedugo zatim, automobil broj 8 je prešao na prelazne gume, što je omogućilo SMP-jevom automobilu broj 11 da preuzme vođstvo.

Promenljivi vremenski uslovi priredili su dodatnu dramu jer je sunce sušilo stazu pri kraju perioda sa sigurnosnim automobilom na stazi. To je značilo da Kamui vozi sa neodgovarajućim gumama za date uslove, pa je on prvi otišao u boks radi promene guma i nakon 30-minutnog prekida započeo je preuzimanje prednosti postavljanjem vrlo brzog vremena po krugu.

Nedugo zatim, Kazuki i drugi LMP1 automobili učinili su isto i, kada se redosled na stazi stabilizovao tokom drugog sata, Kamui je vodio u automobilu broj 7, dok je Kazuki bio iza njega sa vrlo malim zaostatkom, pa su oba automobila TS050 HYBRID gradila prednost u odnosu na Rebellionov automobil broj 1.

Kada je Kazuki prepustio upravljač Sébastienu, nakon dva intenzivna sata, automobil broj 8 je bio oko 8 sekundi iza sestrinskog automobila, ali Sébastien je, sa novijim gumama, počeo da smanjuje prednost na potpuno suvoj stazi. Automobil broj 8 preuzeo je vođstvo kada je Kamui završio svoju veličanstvenu dvoiposatnu smenu, a upravljač je od njega preuzeo Mike.

Stvari su se između ova dva automobila menjale, zavisno od toga ko je imao novije gume. Nakon žute zastave na celoj stazi, dva sata pre kraja trke, José je, u automobilu broj 7, imao oko 20 sekundi prednosti ispred Fernanda u broju 8, i navodili su jedan drugog do granica vozačkog umeća.

/

José je u 153. krugu postavio vreme koje se kasnije pokazalo najbržim krugom trke i održavao je stalnu razliku u vođstvu do predaje vođstva Kamuiju malo više od 30 minuta pre kraja trke. Kamui je imao čast da prvi prođe kroz cilj u broju 7, dok je Kazuki u broju 8 prošao drugi i tako je ostvaren savršen timski rezultat.

Tim je odlučan da ponovi ovaj rezultat u Kini, na završnoj trci WEC 2018., odnosno na petoj od osam trka ove sezone, 6 sati Šangaja, u nedelju 18. novembra.

Hisatake Murata, Predsednik tima:

“Veoma sam srećan zbog ovog savršenog rezultata, a zadovoljan sam i što smo mogli navijačima da priuštimo takav spektakl ovde na stazi Fuji Speedway. Cele nedelje su nam pružali fantastičnu podršku i nadam se da su uživali gledajući ovu uzbudljivu trku. Kao naša domaća staza, Fuji je vrlo važan događaj za nas, pa je naš cilj sve vreme bio ostvarenje još jedne dvostruke pobede pred našim navijačima i kolegama. Mogli smo to postići jer je tim naporno i uspešno radio, čak i u teškim vremenskim uslovima na početku trke i zato sam ponosan na njihove napore.”

TS050 HYBRID broj 7

Trka: 1. 230 krugova, 8 zaustavljanja u boksu. Start: 8. Najbrži krug: 1 min 25,603 s

Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7):

“Veoma sam zadovoljan ovim rezultatom; ostvariti dvostruku pobedu na Toyotinoj domaćoj stazi je zaista lep osećaj. Nije to bila lagana trka, posebno kada krećeš sa osme pozicije, ali naš automobil je odlično funkcionisao, a moje timske kolege su, kao i uvek, odradile fantastičan posao; bili su čvrsti i dosledni, a upravo to nam je bilo potrebno. Sjajno je osvojiti još jednu pobedu nakon što smo zadnje dve godine bili tako blizu, a osvojiti je na domaćoj stazi je stvarno posebno.”

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7):

“Čudesno je, po drugi put pobediti na domaćoj stazi. Tim je odradio sjajan posao kroz ceo vikend i stvarno su ovo zaslužili. Bili smo razočarani nakon kvalifikacija, ali smo se vratili na najbolji mogući način, pobedom. Mi u automobilu broj 7 smo dugo čekali na ovo; konačno smo opet na najvišoj stepenici postolja. Mislim da ovo može biti prekretnica za nas u ostataku sezone, ali sada moramo proslaviti ovaj trenutak.”

José María López (TS050 HYBRID broj 7):

“Nakon razočaranja u kvalifikacijama, tako je dobro ostvariti prvu pobedu sa Toyotom. Isto tako, fantastičan je osećaj osvajanje prve pobede u WEC. Najvažnije je zahvaliti svima u Higashi-Fujiju i Kölnu koji su sve ovo omogućili, kao i Mikeu i Kamuiju; zadovoljstvo je deliti automobil sa tim momcima. Zajedno smo se vratili u vrlo važnoj trci za nas i ne mogu opisati svoju radost.”

/
TS050 HYBRID broj 8

Trka: 2. 230 krugova, 8 zaustavljanja u boksu. Start: 1. Najbrži krug: 1 min 26,043 s

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8):

“Čestitam momcima u broju 7, odradili su sjajan posao i zaslužili ovu pobedu. Mi smo u našem automobilu bili vrlo dobri, ali broj 7 je bio samo malo brži od nas u većem delu trke. Čestitam i celom timu za savršeni rezultat u našoj domaćoj trci; srećan sam što smo mogli da ostvarimo dvostruku pobedu i nadam se da su svi uživali u trci.”

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8):

“Sjajan je rezultat za naš tim ostvarenje dvostruke pobede ovde na stazi Fuji Speedway; to je poseban trenutak. Što se tiče našeg automobila, danas je bila teška trka jer je broj 7 bio brži u suvim uslovima, a mi smo imali malu nesreću sa sigurnosnim automobilom. Ali, ne žalim se; takve su trke. Danas smo završili drugi, ali smo kao tim odradili odličan posao u obe konkurencije za Svetsko prvenstvo.”

Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8):

“Bila je ovo dobra trka. Imali smo malu nesreću sa sigurnosnim automobilom – imali smo prednost od minuta i 20 sekundi, a onda je ta prednost nestala, ali takve stvari se događaju u motosportu. Danas nismo bili dovoljno brzi da bismo se borili sa brojem 7; čestitam im. Zaslužili su to jer su celog vikenda bili jako brzi. Ovo je bio pozitivan dan za prvenstvo; povećali smo prednost u obe konkurencije, pa možemo reći da je ovo bio vrlo dobar vikend.”

Akio Toyoda, Predsednik, Toyota Motor Corporation:

“Postigli smo odličan rezultat ostvarenjem dvostruke pobede na trci 6 sati Fujija za FIA Svetsko prvenstvo u trkama izdržljivosti. Želim da izrazim zahvalnost našim navijačima na njihovoj podršci. Ove godine nam je 6 sati Fujija puno značilo; trijumfalan povratak kući nakon 24 sata Le Mansa, prilika da se ponovo takmičimo nakon razočaranja u prethodnoj trci i domaća trka TOYOTA GAZOO Racinga.

Mnogi navijači, partneri i dobavljači koji podržavaju naše aktivnosti su došli u Fuji. Kako bih im preneo našu zahvalnost, stvarno sam želeo da budem tamo, ali na žalost, nisam mogao. Verujem da je najbolji način da im iskažemo našu zahvalnost, da TOYOTA GAZOO Racing odvozi odličnu trku, a posebno sam želeo da vidim našu dvostruku pobedu kao u Le Mansu, na našoj domaćoj stazi.

Ono što sam mogao je da pošaljem vozačima poruku uoči trke: „Molim vas da date sve od sebe i uživate u borbi do linije cilja!“. A pre trke su mi i odgovorili: „Borićemo se svim snagama!“. Stvarno su šest sati vozili na taj način. Mislim da ovakva trka može pokazati strast TOYOTA GAZOO Racinga svima onima koji nas podržavaju i zbog toga želim da zahvalim svim vozačima.

Iako nisam mogao da prisustvujem samom događaju, sa TV ekrana sam prepoznao emocije svih članova tima i mogao sam da se borim uz njih, kao deo tima. Veliko hvala svim članovima tima na ovoj dvostrukoj pobedi i čestitke na dugo očekivanoj pobedi svim članovima posade automobila broj 7! Veliko hvala i navijačima koji nas uvek podržavaju. Zahvalni smo na vašoj stalnoj podršci.”

Rezultati 6 sati Fujija:

1. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing 230 krugova
2. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing +11,440 s

3. broj 1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +4 kruga
4. broj 11 SMP (Aleshin/Petrov/Button) +11 krugova
5. broj 4 ByKolles (Webb/ Dillmann/Rossiter) +11 krugova
6. broj 37 Jackie Chan (Jaafar/Tan/Jeffri) +13 krugova

Pročitajte više o Toyoti

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.