Toyota Mirai premijerno u Beogradu!

Toyota Srbija će na sajamskoj manifestaciji “DDOR BG Car Show 05” u Beogradu, na štandu u hali 1 Beogradskog sajma, pored game vozila koja je u ponudi na tržištu Srbije, premijerno izložiti TOYOTA MIRAI, prvi automobil u svetu koji pokreću gorivne ćelije. Toyota Mirai je prva serijska limuzina na svetu sa pogonom na gorivne ćelije. Sa njim je započela nova era mobilnosti – prava prekretnica u istoriji automobilske industrije. 

Tehnološka revolucija

Mirai koristi Toyotin sistem gorivih ćelija (Toyota Fuel Cell System - TFCS), koji kombinuje tehnologiju gorivih ćelija i hibridnu tehnologiju, a kao sastavni deo ima i novi sklop gorivih ćelija, izrađen po Toyotinoj jedinstvenoj tehnologiji, kao i rezervoar vodonika pod visokim pritiskom.

Kako radi?

TFCS je energetski efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem i ne emituje CO2 ili druge zagađivače tokom vožnje. Vozači takođe mogu da očekuju jednako praktičnu vožnju kao kod vozila sa benzinskim motorom, uz velik domet i vreme punjenja od oko 3 minuta.
Sistem koristi komponente koje je razvila Toyota, uključujuči sklop gorivih ćelija, konvertor snage i rezervoar za vodonik pod visokim pritiskom.

/
Šta pruža?

Novi Toyotin sklop gorivih ćelija postiže maksimalnu snagu od 114 kW (155 ks) i ima najveću na svetu gustinu snage od 3,1 kW/L (2,2 puta više od prethodnog Toyota FCHV-adv modela).
Novi kompaktan, visokoefikasan konverter visokog kapaciteta je razvijen da poveća snagu iz gorivih ćelija na 650 volti. Povećanje voltaže je omogućilo smanjenje elektromotora i broja gorivih ćelija, što je dovelo do manjeg sistema, viših performansi, pa stoga i manje cene koštanja.

Vrhunska stabilnost i tih rad

Toyotin sklop gorivih ćelija visoke snage i optimalan sistem kontrole baterija pokreću elektromotor i garantuju snažan odziv pri svim brzinama vozila. To omogućava trenutno povećanje obrtnog momenta na prvi pritisak papučice gasa, kao i snažno i glatko ubrzanje.
Stabilnost i udobnost vožnje su povećani zbog položaja glavnih delova, kao što su Toyotin sklop gorivih ćelija i rezervoar vodonika pod visokim pritiskom, a koji se nalaze ispod poda kako bi se postiglo nisko težište i savršena raspodela težine između prednjeg i zadnjeg dela. To dodatno pospešuje izuzetno čvrsta karoserija, koja je naročito ojačana oko zadnjeg ogibljenja.

Poklopac koji prekriva kompletan donji postroj i aerodinamično dizajnirana poziciona svetla smanjuju otpor vetra i doprinose nižoj potrošnji i većoj stabilnosti. Aero krilca na bočnim stranama zadnjih svetala takođe povećavaju stabilnost na pravcu.
Izuzteno tih rad je postignut pomoću elektro pogona pri svim brzinama i smanjene buke vetra, kao i zbog potpunog zaptivanja svih delova karoserije i korišćenja materijala za zvučnu izolaciju, optimalno razmeštenih širom kabine, uključujući zvučno izolovano staklo vetrobrana i bočnih prozora.
Režim za pomoć pri kočenju poboljšava kočione performanse kada vozač želi znatno da smanji brzinu vozila, kao što je pri spuštanju niz dugu nizbrdicu.

Budućnost sa vodonikom

Potreba za alternativnim gorivima je očigledna i stvarna - a u Toyoti verujemo da je vodonik put u budućnost. On je najzastupljeniji element u svemiru. Nalazi se u praktično svemu, od vode do biljaka. One je već dovoljno snažan da obezbedi energiju za naše kuće i zgrade. A sada je spreman za pokrene automobilsku industriju.

Hemijska reakcija

Kada natočite vodonik u Mirai, gas putuje u rezervoar od ugljenika, gde se sprema. Kada vozilo krene, usisnici na prednjoj maski dovode spoljašnji vazduh do sklopa gorivih ćelija, dok vodonik istovremeno dolazi na isto mesto. Tamo, svaki element prolazi kroz hemijsku reakciju i stvara se električna energija za pokretanje vozila. Kada pritisnete papučicu gasa, ova struja iz sklopa gorivih ćelija se šalje do motora - da li znate šta je jedini nusprodukt ovog procesa? Voda, koja jednostavno iscuri kroz cev na zadnjem delu vozila.
Ustvari, možete da kažete da novi Mirai ostavlja utisak, ali ne ostavlja bilo kakav trag.

/

Mirai će biti uveden na odabrana evropska tržišta (Ujedinjeno Kraljevstvo, Nemačka i Danska) od septembra 2015.
Budućnost je ovde i zove se Mirai...

Galerija
 

Pročitajte više o Toyoti

Reli Meksiko Reli Meksiko Tanak i TOYOTA GAZOO Racing tim završili su na visokoj drugoj poziciji u Meksiku Tänak i Toyota Yaris WRC pobedili u Švedskoj Tänak i Toyota Yaris WRC pobedili u Švedskoj TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team slavi svoju prvu pobedu u sezoni 2019. u FIA Svetskom prvenstvu u reliju, nakon što je Ott Tänak postigao dominantnu pobedu u drugoj trci, Reliju Švedska. Pomerajući granice izdržljivosti. Toyota na Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti. Pomerajući granice izdržljivosti. Toyota na Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti. Svetski šampionat u trkama izdržljivosti sadrži sve: motore od 1000hp, koji dosežu brzinu od 330 km/h, sa snažnom g-silom. Za TOYOTA GAZOO Racing trke izdržljivosti su odlično mesto za razvoj hibrida nove generacije. Live streaming trke Le Mans 24h Live streaming trke Le Mans 24h Trka Le Mans 24h biće emitovana uživo postavkom kamere na dva Toyotina TS050 hibrida. Početak trke, koja će trajati jedan ceo dan, zakazan je za 16.06. u 15h.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.