Rečnik

Toyota razvija napredne i inteligentne automobilske tehnologije. Više informacija o svim najvažnijim tehnologijama možete da dobijete kada kliknete na stavku u rečniku.

  • ABS = Sistem protiv blokiranja točkova
    Zatvorite
    ABS = Sistem protiv blokiranja točkova

    ABS = Sistem protiv blokiranja točkova

    "Kod sistema kočenja bez ABS-a, ako se papučica kočnice naglo pritisne na klizavom putu, vozilo može da se zanese i prokliza. Ovaj gubitak kontrole se javlja ako se točkovi zablokiraju, čime se gubi kontrola upravljanja. Kako bi izbegao gubitak kontrole, vozač mora da "pumpa" kočnice, deleći kočenje na nekoliko kratkih kočenja. To se naziva "ritmično kočenje". Međutim, u nuždi možda neće biti vremena za "pumpanje" kočnica. Kod ABS sistema kompjuter određuje koliko brzo se okreće svaki točak kada se pritisne kočnica i automatski sprovodi učestalu operaciju "kočenja i otpuštanja". To sprečava blokiranje točkova i omogućava upravljanje vozilom, čime se sprečava njegovo vrludanje i osigurava bezbedno zaustavljanje. "

  • ATP
    Zatvorite
    ATP

    ATP

    Accord relatif aux Transports internationaux de denrées Périssables et aux engins spéciaux à utiliser pour ces transports - the EU Directive governing the vehicles used for the international transport of perishable foodstuffs

  • A-TRC = Aktivna kontrola proklizavanja
    Zatvorite
    A-TRC = Aktivna kontrola proklizavanja

    A-TRC = Aktivna kontrola proklizavanja

    Aktivna kontrola proklizavanja osigurava dobro prianjanje i snagu na klizavim podlogama.

  • Klima uređaj
    Zatvorite
    Klima uređaj

    Klima uređaj

    Toyotini klima uređaji čine vožnju užitkom kuda god da se uputite. Kod klima uređaja vazduh prolazi kroz filter i potom automatski kruži kabinom bez prašine, polena i mirisa. Čista kabina za vas i vaše putnike u svakom trenutku. I to tačno uz onoliku udobnost koju želite jer termostat kontroliše temperaturu, provertravanje i klimatizaciju. Ova jedinica je ergonomski konstruisana i može da se koristi za kontrolu, sušenje i odmagljivanje stakala.

  • Unutrašnji retrovizor sa sistemom protiv blještanja
    Zatvorite
    Unutrašnji retrovizor sa sistemom protiv blještanja

    Unutrašnji retrovizor sa sistemom protiv blještanja

    Toyotin elektro-hromatski unutrašnji retrovizor eliminiše napor noćne vožnje. Podešava refleksiju kako bi se kompenzovala razlika u intenzitetu zadnjeg svetla od okolnog svetla. Noću retrovizor sa sistemom protiv blještanja automatski smanjuje refleksiju jake svetlosti od pozadi i smanjuje naprezanje očiju.

  • Automatsko podešavanje zvuka (ASL)
    Zatvorite
    Automatsko podešavanje zvuka (ASL)

    Automatsko podešavanje zvuka (ASL)

    Automatsko podešavanje zvuka (ASL) kontroliše glasnoću i frekvenciju audio sistema prema nivou buke nastale od brzine vozila. Tokom cele vožnje automatski se obezbeđuje ujednačen nivo zvuka.

  • Diferencijal sa automatskim odvajanjem (ADD)
    Zatvorite
    Diferencijal sa automatskim odvajanjem (ADD)

    Diferencijal sa automatskim odvajanjem (ADD)

    Diferencijal sa automatskim odvajanjem (ADD) automatski odvaja pogonsku snagu motora od prednjih točkova prilikom prebacivanja s pogona na 4 točka na pogon na 2 točka dok je vozilo u pokretu.

  • Active Height Control
    Zatvorite
    Active Height Control

    Active Height Control

    Active Height Control (AHC)

    When activated the Active Height Control raises the vehicle 50 mm giving the running ground clearance needed for off-road driving. It has high, normal and low settings

  • B/A = Pomoć pri kočenju
    Zatvorite
    B/A = Pomoć pri kočenju

    B/A = Pomoć pri kočenju

    Toyotina pomoć pri kočenju (B/A) je tu kad vam treba: u slučajevima nužde, kompjuter pametno prepoznaje nagle pokrete kočenja kao kočenje u nuždi i po potrebi nadopunjuje silu kojom vozač pritiska papučicu kočnice kako bi automobil automatski usporio kretanje uz potpunu kontrolu.

  • Zona gužvanja karoserije
    Zatvorite
    Zona gužvanja karoserije

    Zona gužvanja karoserije

    Toyotina vozila imaju napredne prednje i zadnje zone gužvanja kako bi se maksimalno apsorbovala sila sudara. Nakon sudara, sva preostala energija se raspodeljuje po celom okviru karoserije. Ova vrsta inteligentne strukture za apsorbovanje energije u velikoj meri čuva integritet kabine

  • D-4D = 'Common rail' dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem
    Zatvorite
    D-4D = 'Common rail' dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem

    D-4D = 'Common rail' dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem

    Toyotin D-4D 'common rail' motor sa direktnim ubrizgavanjem predstavlja novu i uzbudljivu generaciju čistih i inteligentnih dizel motora. D-4D koristi pumpu visokog pritiska i zajedničku cev ('common rail') za snabdevanje svih cilindara dizel gorivom pod visokim pritiskom. Ubrizgavanje pod visokim pritiskom stvara bolje raspršivanje čestica goriva zarad potpunog sagorevanja i veće snage i istovremeno smanjuje potrošnju goriva. Pritom, kompjuterski kontrolisana jedinica ubrizgava malu količinu goriva u cilindar pre nego što se zapali glavna količina goriva. Ovo "pilot paljenje" smanjuje eksplozivnu silu glavnog procesa sagorevanja i doprinosi smanjenju buke i vibracija koje su se nekada vezivale za dizel motore.

  • Diesel Particulate Nox Reduction (DPNR)
    Zatvorite
    Diesel Particulate Nox Reduction (DPNR)

    Diesel Particulate Nox Reduction (DPNR)

    "Diesel Particulate Nox Reduction (DPNR)

    Diesel Particulate NOx Reduction (DPNR) system. This means the engine produces the lowest combined nitrogen oxide (NOx) and particulate matter (PM) emissions of any comparable diesel engine, significantly below the requirements of 2005 Euro IV legislation"

  • EBD = Elektronska raspodela sile kočenja
    Zatvorite
    EBD = Elektronska raspodela sile kočenja

    EBD = Elektronska raspodela sile kočenja

    U cilju maksimalne sile kočenja, Toyotin EBD sistem automatski prilagođava silu kočenja između prednjih i zadnjih točkova, kao i levih i desnih točkova. Sistem značajno skraćuje put kočenja i zadržava stabilnost, čak i u slučaju jačeg kočenja i skretanja.

  • ELR = Sigurnosni pojas koji se elektronski uvlači
    Zatvorite
    ELR = Sigurnosni pojas koji se elektronski uvlači

    ELR = Sigurnosni pojas koji se elektronski uvlači

    Sigurnosni pojasevi koji se elektronski uvlače (ELR) sa vezivanjem u tri tačke su konstruisani da se zategnu tokom početne faze sudara. ELR sigurnosni pojasevi sa zatezačima, uz pomoć mehanizama za ograničenje sile zatezanja, standardna su oprema za vozača i suvozača.

  • Evropski propisi o emisijama
    Zatvorite
    Evropski propisi o emisijama

    Evropski propisi o emisijama

    U Evropi svi novi modeli automobila moraju da se podvrgnu nizu zakonski propisanih tehničkih testova kako bi se osiguralo da doprinose čistijem okruženju, smanjenjem nivoa zagađenja. Ti testovi sadrže standarde za izduvne emisije koji od početka 90-ih godina 20. veka postaju sve stroži. Standardi emisije su poznati kao Euro I (1992. - ), Euro II (1996. - ), Euro III (2000. - ) ili Euro IV (2005. - ). Novi automobili trenutno moraju da ispunjavaju Euro III standard mada neki automobili (uključujući Toyotine modele) već ispunjavaju stroži Euro IV standard. Tabela data u nastavku pokazuje dozvoljene nivoe zagađivača: EU standardi emisije za putničke automobile, g/kmGodinaCOHCHC+NOxNOxPMDieselEuro 32000.010.64-0.560.500.05Euro 42005.010.50-0.300.250.0025 PetrolEuro 32000.012.300.20-0.15-Euro 42005.011.00.10-0.08-

  • E-TRC = Električni sistem kontrole proklizavanja
    Zatvorite
    E-TRC = Električni sistem kontrole proklizavanja

    E-TRC = Električni sistem kontrole proklizavanja

    Električni sistem kontrole proklizavanja (E-TRC) automatski smanjuje snagu motora ako se prilikom ubrzavanja detektuje okretanje pogonskih točkova u prazno. Takođe prilagođava pritisak kočenja kako bi se povratilo dobro prianjanje, što olakšava kontrolu ubrzavanja i usporavanja.

  • Euro-NCAP = 'Evropski program ocene novih automobila'
    Zatvorite
    Euro-NCAP = 'Evropski program ocene novih automobila'

    Euro-NCAP = 'Evropski program ocene novih automobila'

    Euro-NCAP ili 'Evropski program ocene novih automobila', kako glasi pun naziv, je organizacija koja vozačima pruža realnu i nezavisnu ocenu bezbednosnih performansi nekih od najpopularnijih automobila koji se prodaju u Evropi.

    Po zakonu svi novi automobili moraju da prođu određene testove bezbednosti, ali to je minimalni standard. Euro-NCAP podstiče proizvođače da budu bolji od tih minimalnih zahteva. Toyotina posvećenost kvalitetu i bezbednosti osigurava da svi njeni modeli dobiju visoke ocene na Euro-NCAP testovima; neki su dobili maksimalnih pet zvezdica.

    Euro-NCAP sprovodi tri testa sudara kako bi ocenio zaštitu odraslih putnika. Test prednjeg sudara se sprovodi pri brzini od 64 km/h u pomaknutu deformišuću prepreku; bočni sudar se sprovodi pri brzini od 48 km/h, a sudar u stub pri 29 km /h. Testovi sudara s pešacima se obavljaju pri brzini od 40 km/h.

    Dodatna zvezdica za zaštitu dece je uvedena u novembru 2003. Ova ocena se dodeljuje automobilu sa dečjim sedištem koje je preporučio proizvođač automobila. Ocena zavisi od toga da li postoji uputstvo za postavljanje dečjeg sedišta, mogućnosti da se ono bezbedno ugradi u automobil i performansi sedišta pri prednjem i bočnom sudaru.

    Za Toyotine kupce je izuzetno važno da dobiju pouzdane i objektivne informacije o bezbednosnim karakteristikama različitih modela i Euro-NCAP pruža tu dragocenu uslugu.

  • Navigacioni sistem – potpune karte
    Zatvorite
    Navigacioni sistem – potpune karte

    Navigacioni sistem – potpune karte

    Koristeći GPS satelite, Toyotin navigacioni sistem sa potpunim kartama nudi kompletnu kartu puteva cele Evrope u boji pohranjenu na jedan DVD disk. Možete odabrati prikaz uputstava na 7-inčnom LCD ekranu osetljivom na dodir ili u govornoj formi. Za dodatnu udobnost putovanja, u mnogim zemljama RDS-TMC funkcija sistema prima FM vesti o saobraćaju, čime možete optimizovati vašu rutu i izbeći zastoje. Sistem takođe pruža odabir glasovne navigacije na osam jezika: engleskom, nemačkom, francuskom, holandskom, italijanskom, danskom, švedskom i španskom. Saznajte više o "Turn-by-Turn" navigacionom sistemu

  • HAC = Sistem pomoći pri kretanju uz brdo
    Zatvorite
    HAC = Sistem pomoći pri kretanju uz brdo

    HAC = Sistem pomoći pri kretanju uz brdo

    Land Cruiser je prvo vozilo na svetu opremljeno sa HAC sistemom. HAC sistem omogućava sigurno i samopouzdano kretanje na strmim i klizavim uzbrdicama, i detektuje kada vozilo počne bez kontrole da se kreće u nazad na nagibu. Uz HAC, sistem detektuje točak ili točkove koji ne prianjaju dobro na podlogu i aktivira kontrolu proklizavanja dok se prianjanje ne vrati. Bitno je to da se točkovi sa dobrim prianjanjem trenutno koče dok točkovi koji proklizavaju ne počnu dovoljno dobro da prianjanju, što omogućava vozaču da skrene a da ne izgubi kontrolu.

  • HID ksenon svetla (svetla visokog intenziteta)
    Zatvorite
    HID ksenon svetla (svetla visokog intenziteta)

    HID ksenon svetla (svetla visokog intenziteta)

    Umesto standardnih halogenih sijalica koriste se dugotrajne ksenonske sijalice. One troše manje energije i više nego dvostruko su svetlije od konvencionalnih prednjih svetala. Njihova bela svetlost takođe može da se precizno usmeri kako ne bi zaslepljivala druge vozače.

  • Inteligentan sistem za pomoć pri parkiranju
    Zatvorite
    Inteligentan sistem za pomoć pri parkiranju

    Inteligentan sistem za pomoć pri parkiranju

    Prilikom parkiranja u područjima gde ima malo prostora, inteligentan sistem za pomoć pri parkiranju (IPA) će uz pomoć kamere postavljene pozadi preneti prikaz prostora u koji želite da se parkirate. Programiran do detalja, on će manevrisati automobilom dok ga ne uparkira na parking mesto, a vi jedino što treba da uradite jeste da kontrolišete papučicu kočnice.

  • ISOfix sidrišta za postavljanje dečjeg zaštitnog sistema
    Zatvorite
    ISOfix sidrišta za postavljanje dečjeg zaštitnog sistema

    ISOfix sidrišta za postavljanje dečjeg zaštitnog sistema

    Godine 1990. prvi put je predložen standardni sistem učvršćivanja dečjih sedišta u automobile kako bi se smanjio rizik od povreda dece u automobilima. Poznat kao ISOfix (International Standards Organisation FIX), njegovi ciljevi su bili sledeći: Svesti lošu ugradnju dečjih sedišta na minimumObezbediti standardni, univerzalni način postavljanja dečjeg sedištaPoboljšati dinamične performanse dečjeg zaštitnog sistemaSada, svi Toyotini automobili konstruisani za prevoz dece imaju ISOfix tačke za postavljanje sedišta kao deo standardne opreme. Pored toga, Toyotin dečji zaštitni sistem (CRS) je opremljen gornjom sponom koja u slučaju sudara sprečava naginjanje dečjeg sedišta ka napred.

  • Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (LSD)
    Zatvorite
    Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (LSD)

    Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (LSD)

    Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (LSD) poboljšava upravljivost i stabilnost pri skretanju i prianjanje na klizavim terenima.

  • Load Sensing Proportioning Valve (LSPV)
    Zatvorite
    Load Sensing Proportioning Valve (LSPV)

    Load Sensing Proportioning Valve (LSPV)

    Automatically regulates rear brake effectiveness in response to the changes in load, optimizing brake force distribution between the front and rear brakes.

    This system detects changes in weight of payload and automatically regulates the effectiveness of the rear brakes in response to the weight the vehicle is carrying. When the vehicle is loaded, LSVP increases brake pressure to the rear brakes. This optimises brakeforce distribution between the front and the rear and ensures the best braking performance in all local conditions.

     

     

  • McPherson ogibljenje
    Zatvorite
    McPherson ogibljenje

    McPherson ogibljenje

    Kombinacija prednjeg McPherson (nazvanog po njegovom konstruktoru, Earlu S. McPhersonu) ogibljenja sa stabilizatorom i zadnjeg McPherson ogibljenja sa dvostrukim stabilizatorom doprinosi vašoj bezbednosti. Ovaj oblik "nezavisnog ogibljenja" pruža izvanrednu stabilnost i upravljanje za dodatnu kontrolu i samouverenost u svim uslovima vožnje. Istovremeno minimizira vibracije zbog izbočina, što osigurava bolje upravljanje i ugodniju vožnju.

  • Multiinformacioni ekran
    Zatvorite
    Multiinformacioni ekran

    Multiinformacioni ekran

    Toyotin multiinformacioni ekran vam pruža bitne informacije o motoru i vožnji, a takođe stavlja audio funkcije na dodir vaših prstiju. Njegov ergonomski dizajn i položaj na središnjoj konzoli vam omogućavaju da se fokusirate na put ispred vas. Stalno ste informisani o:Prosečnoj brzini vozilaTrenutnom vremenuDužini putovanjaProsečnoj i trenutnoj potrošnji gorivaSpoljašnjoj temperaturiAudio funkcijama (radio, kasetofon i CD)

  • Ručni menjač sa više načina rada (MultiMode)
    Zatvorite
    Ručni menjač sa više načina rada (MultiMode)

    Ručni menjač sa više načina rada (MultiMode)

    Ručni menjač sa više načina rada (MultiMode) sa automatskom kontrolom kvačila vam omogućava prebacivanje između ručnog i automatskog načina rada. Ima tri načina rada: M, koji omogućava sekvencijalnu promenu brzina; E, za automatsku promenu brzina; i Es, za bržu automatsku promenu brzina.

  • Optitron instrumenti
    Zatvorite
    Optitron instrumenti

    Optitron instrumenti

    Optitron instrumenti su konstruisani za veću jasnoću i manje zamaranje očiju. Ergonomski * optimizovani, oni koriste pojedinačne LED lampice na svakoj slici i igli pokazivača, što uklanja tradicionalno osvetljenje instrumenata. Optitron obezbeđuje izvanredno jasnu čitljivost – što vodi do manjeg naprezanja očiju i veće koncentracije u vožnji bez obzira na ambijentalnu svetlost. Kada okrenete ključ paljenja kontrolna tabla se osvetli.*Ergonomija instrumenata je prvi put proučavana u pokušaju da se smanji naprezanje vida i umor pilota na dugim letovima. Smanjenjem broja pokazivača, poboljšanjem rasporeda i osvetljenja, vreme reakcije pilota i bezbednost su značajno poboljšani.

  • Pomoć pri parkiranju
    Zatvorite
    Pomoć pri parkiranju

    Pomoć pri parkiranju

    Sistem pomoći pri parkiranju je dostupan kod nekih modela opremljenih sa navigacionim sistemom sa potpunim kartama. Ova napredna tehnologija praktično eliminiše frustracije zbog manevrisanja u uskim prostorima. Kada se menjač prebaci u položaj za vožnju u nazad, mala kamera koja je ugrađena u zadnja vrata prikazuje sliku iza vozila na 7-inčnom navigacionom ekranu u boji, te vozaču pomaže u orijentaciji. Sistem pomoći pri parkiranju radi u tri režima:Režim bez linija navođenja: Prikazuje prostor iza vozila bez linija navođenja.Ručni režim rada: Linije navođenja na ekranu pomažu vozaču pri normalnoj vožnji u nazad.Pomoć pri paralelnom parkiranju: Linije navođenja pomažu vozaču pri paralelnom parkiranju.

  • Bezbednosna putnička ćelija
    Zatvorite
    Bezbednosna putnička ćelija

    Bezbednosna putnička ćelija

    Toyotina vozila obezbeđuju optimalnu apsorpciju energije, tako da i veliki udarci izgube svoju snagu. Kompjutersko modeliranje i eksperimenti sa test modelima se vrše tokom celog procesa razvoja kako bi se ojačala struktura karoserije svake nove konstrukcije. Rezultat je čvrsta i rigidna karoserija, koja može da apsorbuje udarce bez obzira da li se radi o prednjim, zadnjim ili bočnim udarcima. Čvrsta bezbednosna ćelija ima sledeće odlike:- Ojačane delove- Raspored sa ravnim okvirom- Poprečne elemente za stabilizaciju- Optimalno čvrste središnje nosače koristeći kompozitne materijale – Optimalni raspored apsorbujuće šipke u vratima- Obloge koje apsorbuju energiju kako bi se smanjila mogućnost povreda glave.

  • Kratki prepusti
    Zatvorite
    Kratki prepusti

    Kratki prepusti

    Toyotini inženjeri smanjuju prepuste na minimum kako bi vam pružili bolju dinamiku vožnje. Toyota koristi praksu u konstruisanju trkačkih automobila kako bi prepusti ostali što kraći, jer preveliko opterećenje preko osovina negativno utiče na upravljanje. Prepusti su krajevi vozila iza zadnje i ispred prednje osovine. Prednji prepust se proteže od sredine prednje osovine do prednjeg kraja automobila, a zadnji prepust se proteže od sredine zadnje osovine do zadnjeg kraja vozila.

  • SMT = Sekvencijalni ručni menjač
    Zatvorite
    SMT = Sekvencijalni ručni menjač

    SMT = Sekvencijalni ručni menjač

    Sekvencijalni ručni menjač vam omogućava da menjate brzine bez pritiska na papučicu kvačila. Ova napredna tehnologija, koja je razvijena za bolide Formule 1, time oslobađa vozača da se koncentriše na ubrzanje, kočenje i postizanje optimalne linije vožnje u zavojima ili prilikom preticanja. SMT automatski aktivira kvačilo pomoću hidrauličkog aktivatora, dok elektronski gas bira adekvatnu brzinu motora za promenu stepena prenosa, a senzori i kompjuter upravljaju menjačem. Vozač samo koristi funkcionalnu "napred-nazad" hromiranu ručicu ili opcionu dugmad za menjanje brzina na upravljaču.

  • SRS = SRS vazdušni jastuci
    Zatvorite
    SRS = SRS vazdušni jastuci

    SRS = SRS vazdušni jastuci

    U slučaju sudara, SRS momentalno naduvava vazdušne jastuke kako bi nadopunio delovanje sigurnosnih pojaseva u smanjenju udarca vozača o upravljač ili suvozača o prednju konzolu. Sistem koristi kompjuterski generisan signal za naduvavanje vazdušnih jastuka kada senzori detektuju sudar.

  • SuperECT
    Zatvorite
    SuperECT

    SuperECT

    Toyotin SuperECT (elektronski kontrolisan menjač) sistem automatski prebacuje stepene prenosa kao odgovor na brzinu vozila i ubrzavanje. Sa SuperECT menjačem više ne morate stalno da menjate brzine, što vam olakšava vožnju u gustom gradskom saobraćaju i na zavojitim seoskim putevima. Kod SuperECT menjača stepene prenosa kontroliše konvertor obrtnog momenta koji zamenjuje kvačilo. On istovremeno spaja i razdvaja motor od pogonskih točkova uz odabir odgovarajućeg stepena prenosa koji odgovara brzini automobila. To skraćuje vreme prebacivanja i svaki osećaj "kašnjenja" koji se ranije vezivao za sisteme automatskog menjača.

  • TEMS = Toyotino elektronski upravljano ogibljenje
    Zatvorite
    TEMS = Toyotino elektronski upravljano ogibljenje

    TEMS = Toyotino elektronski upravljano ogibljenje

    Toyotino elektronski upravljano ogibljenje pomaže da se Land Cruiser održi u vodoravnom i stabilnom položaju kao odgovor na naginjanje karoserije pri skretanju.

  • THS = Toyotin hibridni sistem
    Zatvorite
    THS = Toyotin hibridni sistem

    THS = Toyotin hibridni sistem

    Toyotin hibridni sistem (THS) je inovativan i ekološki prihvatljiv pogonski sklop koji kombinuje VVT-i benzinski motor sa električnim motorom s nultom emisijom, koji su pod kontrolom inteligentnog sistema upravljanja motorom. Ovaj nagrađivani THS smanjuje štetne emisije HC, CO i NOx i do 70% i gotovo prepolovljava emisije CO2 vezane za "globalno zagrevanje". Zašto ne biste pogledali kratku simulaciju kako radi THS?

  • TRC = Sistem kontrole proklizavanja
    Zatvorite
    TRC = Sistem kontrole proklizavanja

    TRC = Sistem kontrole proklizavanja

    Kada TRC detektuje okretanje pogonskih točkova u prazno tokom ubrzavanja, automatski smanjuje snagu motora kako bi se smanjilo okretanje u prazno i vratilo dobro prianjanje. To osigurava bolji prenos snage na put (i tako štedi gorivo), produžava radni vek guma i doprinosi ukupnoj bezbednosti. Istovremeno, TRC takođe kontroliše sistem kočenja kako bi se smanjio obrtni momenat koji se prenosi na put, ako je veći nego što dopušta trenje puta/guma

  • Navigacioni sistem - Turn-by-Turn
    Zatvorite
    Navigacioni sistem - Turn-by-Turn

    Navigacioni sistem - Turn-by-Turn

    Koristeći satelite Globalnog sistema pozicioniranja (GPS) za utvrđivanje vašeg položaja, Toyotin napredni ""turn-by-turn"" navigacioni sistem daje glasovna uputstva i prikazuje rutu sa strelicama koje pokazuju smer kretanja. Sistem daje šematski prikaz raskrsnica i propraćen je jasnim audio instrukcijama.

  • VSC = Sistem kontrole stabilnosti vozila
    Zatvorite
    VSC = Sistem kontrole stabilnosti vozila

    VSC = Sistem kontrole stabilnosti vozila

    VSC automatski kontroliše silu kočenja i snagu motora kako bi sprečio zanošenje u zavojima na klizavim putevima ili u slučaju naglog manevrisanja. On kompenzuje efekat pod ili nad upravljanja tako što selektivno aktivira kočnice pojedinih točkova, kada i koliko je potrebno. Dakle, uz VSC možete brzo da povratite stabilne uslove vožnje, izbegavajući opasnost od nesreće.

  • VVT-i = Inteligentni sistem promenljivog podešavanja ventila
    Zatvorite
    VVT-i = Inteligentni sistem promenljivog podešavanja ventila

    VVT-i = Inteligentni sistem promenljivog podešavanja ventila

    "Toyotini motori s promenljivim inteligentnim podešavanjem ventila koriste naprednu kompjutersku tehnologiju za promenu vremena usisavanja vazduha u skladu sa uslovima vožnje i opterećenjem motora. Podešavanjem vremena preklapanja između zatvaranja izduvnih ventila i otvaranja usisnih ventila, motor može fino da se podesi kako bi pružio odgovarajući trenutni obrtni momenat motora u celom rasponu broja obrtaja. VVT-i unosi bitne prednosti u 3 ključna područja: omogućava sportske performanse, smanjuje troškove za gorivo i uz to potpunije sagorevanje goriva pri višim temperaturama vodi do manjih štetnih emisija."

  • Smanjenje rizika od trzajne povrede vrata (WIL)
    Zatvorite
    Smanjenje rizika od trzajne povrede vrata (WIL)

    Smanjenje rizika od trzajne povrede vrata (WIL)

    Toyotina prednja sedišta uključuju konstrukciju "smanjenja rizika od trzajne povrede vrata" kako bi pomogla da se rizik od trzajne povrede gornjeg dela kičme svede na minimum u slučaju sudara od pozadi pri maloj brzini. Okviri WIL naslona sedišta su pažljivo konstruisani da se kontrolisano odmaknu u slučaju sudara od pozadi i smanje ubrzanje tela putnika prema napred. Ova karakteristika pomaže da se smanji razlika u kretanju glave i tela, što je uzrok trzajnih povreda vrata. U okviru Toyotine posvećenosti vodećim istraživanjima bezbednosti, WIL sedišta su prvo razvijena pomoću kompjutera, a potom su testirana u simulacijama stvarnih sudara.