1. Electrification
  2. Fuel Cell Electric
Odaberite

Otkrijte Toyotina električna vozila sa gorivnim ćelijama na vodonik

Pokretana pionirskom tehnologijom, naša napredna električna vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama spremna su da iz korena izmene način na koji vozimo. Idite preko granica nulte emisije izduvnih gasova i ne ostavljajte za sobom ništa osim vode, smestite se i uživajte u izuzetno dinamičnoj vožnji koja pročišćava vazduh usmeren u sistem gorivih ćelija dok vozite.

ZAŠTO ELEKTRIČNA VODONIČNA GORIVNA ĆELIJA?

Punjenje goriva za pet minuta

Uz brzo i lako punjenje, Hydrogen Fuel Cell Electric tehnologija proizvodi električnu energiju hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika u nizu gorivnih ćelija. Punjenje rezervoara vodonikom na pumpi traje manje od pet minuta, tako da se brzo možete vratiti na put i nesmetano uživati u putovanju.

Neverovatan domet

Toyotina električna vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama obiluju inovacijama osmišljenih da maksimalno unaprede vaše iskustvo u vožnji. Zahvaljujući sposobnosti da putuju dalje od bilo kog drugog tipa električnog vozila, naša najnovija generacija električnih vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama – kao što je Toyota Mirai – može pružiti do 650 km čistog uživanja u putovanju.

Očistite vazduh gde god da vozite

Toyotina revolucionarna električna tehnologija sa vodoničnim gorivnim ćelijama omogućava istinsku vožnju bez emisija gasova. Emitujući samo nekoliko kapi vode iz izduvne cevi, električna vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama imaju mogućnost da promene uobičajenu vožnju i stvore čistiju mobilnost za dobrobit planete.

Kako to funkcioniše?

Energija vodonika je naša budućnost. U poslednjoj deceniji, vodonik je postao dokazano i opšteprihvaćeno gorivo za pogon vozila i pomoć očuvanju planete za generacije koje dolaze. Animacije u nastavku pokazuju kako funkcioniše tehnologija Fuel Cell Electric.
  • Točenje goriva

    Točenje goriva je lako. Jednostavno i praktično baš kao i punjenje konvencionalnog automobila na benzin ili dizel - samo napunite rezervoar vodonikom na posebnoj stanici za točenje vodonika.

  • Vodonik

    Nakon aktiviranja, vodonik uskladišten u rezervoaru za gorivo se meša sa vazduhom iz usisne rešetke. Ova hemijska reakcija stvara električnu energiju, obezbeđujući energiju za punjenje baterije i vožnju automobila.

  • Regenerativno kočenje

    Kada kočite i vozilo usporava, energija koja bi se obično gubila tokom ovog procesa koristi se za dopunjavanje baterije.

ČESTA PITANJA

Baterijska električna vozila se napajaju energijom iz baterije kojoj je potrebno ponovno punjenje kada se isprazni, dok električna vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama proizvode sopstvenu električnu energiju hemijskom reakcijom koja se odvija u nizu gorivnih ćelija. Vozila na vodonik nude impresivne performanse i praktičnu mogućnost vožnje na veće udaljenosti, a nekoliko kapi vode je njihova jedina emisija.

Najnovija Toyotina električna vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama sada su sposobna da putuju dalje od mnogih drugih elektrifikovanih vozila, čak 650 km sa jednim rezervoarom vodonika, bez emisija.

Električna vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama se ne pune na isti način kao automobili na baterije. Umesto toga, ona se pune gasom vodonika koji se pumpa na isti bezbedan i poznat način kao i konvencionalni benzinski ili dizel modeli. Vreme punjenja traje isto toliko, samo tri do pet minuta za pun rezervoar.

Sa sličnim troškovima goriva i osiguranja, tekući troškovi električnih automobila sa vodoničnim gorivnim ćelijama su uporedivi sa konvencionalnim automobilima na benzin ili dizel. Međutim, kao vozila sa 100% nultom emisijom štetnih gasova, oni dobijaju niz državnih podsticaja – od popusta u svrhu korišćenja službenih vozila i nižih cena putarine, do izuzeća za prustup u zone sa prevelikim saobraćajem. Štaviše, niži troškovi održavanja znače da bi električno vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama moglo da vam uštedi novac.

Kada je u pitanju dugovečnost, svaki deo gorivnih ćelija je projektovan tako da traje do kraja životnog veka automobila. A, uz garanciju na 100.000 km koja donosi bezbrižnost, Toyotin program vraćanja baterije obezbeđuje da kada se gorivne ćelije približe kraju svog radnog veka, mogu ponovo da se koriste u druge svrhe, kao i da se sa njima postupa bezbedno i odgovorno.

Sam vodonik čini 70 % materije u poznatom univerzumu, tako da nije iznenađujuće da je zapravo bezbedniji za rukovanje od benzina ili dizela. Kao autoritet za inovacije bez emisija, Toyota je provela mnogo godina testirajući svoje automobile na vodonik u ekstremnim uslovima i na svim temperaturama kako bi osigurala da se mogu koristiti sigurno i pouzdano, baš kao i svaki drugi model. Toyotini višeslojni rezervoari vodonika su izuzetno dobro zaštićeni jer su čak dovoljno jaki da izdrže metak ispaljen iz neposredne blizine. Rezultat je istinska bezbrižnost za vozače.

MAKSIMALNO ISKORISTITE SVE MOGUĆNOSTI SVOJE ELEKTRIFIKOVANE TOYOTE


  • MyToyota povezane usluge

    Od provere statusa baterije i trenutnog dometa vožnje do programiranja vremena punjenja, pa čak i prethodnog hlađenja ili grejanja kabine, MyToyota aplikacija za pametne telefone pomaže vam da na najbolji način iskoristite svoju Toyotu sa gorivnim ćelijama na vodonik.


  • Toyota Kanzen

    Toyota ima za cilj da sve aspekte vašeg iskustva sa vodoničnim gorivim ćelijama učini što boljim i praktičnijim. Toyota Kanzen se brine upravo o tome: jedan paket sa svim bitnim elementima* koji će vam pomoći da uživate u brojnim prednostima električnog vozila, potpuno bezbrižno.

    *Dostupnost proizvoda može se razlikovati u zavisnosti od zemlje, a lokalne ponude mogu biti različite na svakom tržištu. Kupcima savetujemo da provere detalje u lokalnom Toyota centru.