Besplatno isprobajte Toyotu
Cenovnici i katalozi
E-novosti
Konfigurišite svoju Toyotu
Moja Toyota

Koliko se promenio Yaris

nakon 3 miliona proizvedenih primeraka

Nije teško primetiti razlike između prvog proizvedenog Yarisa, koji je 31. januara 2001. godine izašao iz proizvodnog pogona, i nedavno proizvedenog 3-milionitog primerka u istom francuskom pogonu. Ali, ukoliko pogledate malo bolje,  shvatićete da su promene mnogo dublje nego što možete uočiti na prvi pogled.

  • Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) je proizvela  3-milioniti primerak Yarisa (crno-beli Bi-Tone Yaris hibrid).
  • 15-godišnja istorija TMMF-a ispratila je do sada tri generacije Yarisa, kao i modele namenjene severnoameričkom tržištu.
  • Toyota Yaris Hybrid: prvi u svetu hibrid B-segmenta u isto vreme  je i veoma ekonomičan i efikasan (prosečna potrošnja goriva iznosi 3,3 l/100 km i 75 g/km CO2, gotovo bez emisija NOx-a i krutih čestica), samim tim, čini više od trećine ukupno proizvedenih Yarisa u francuskom proizvodnom pogonu.
  • Iako je TMMF od samog  početka zamišljen kao ekološki vrlo efikasan pogon, potrošnja voda je smanjena za čak 90%, a energije za 57% u odnosu na 2002. godinu, dok se nastali otpad u celini reciklira unutar pogona.
Ispod poklopca motora
Ekološka efikasnost Yarisa veoma se poboljšala tokom godina. Upoređujući prvi model, s 3-milionitim primerkom - Yarisom hibridom – emisija CO2 i potrošnja goriva u proizvodnji, gotovo su se prepolovile, iako su masa i izlazna pogonska snaga veće. 
Koeficijent otpora vazduha, koji najviše utiče na ekološku efikasnost automobila, smanjen je s 0,3 na 0,286.  S druge strane, čak i poređenje s konvencionalnim benzinskim modelom Yarisa pokazuje znatan inženjerski napredak u pogledu potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.
/
Ekološki od samog početka
Automobil se ne ističe ekološkim performansama samo na putevima – način na koji je automobil proizveden je isto tako od značajne važnosti za ekologiju. Od samih početaka rada TMMF-a, pogon je zamišljen kao vrlo efikasno postrojenje sa minimalnim uticajem na okolinu. 
U nekim segmentima proizvodnog pogona, magacinski prostori su do 10 puta kompaktniji u odnosu na industrijske standarde. Vizuelno, niska zgrada je diskretno uklopljena u okolinu, a od 2007. godine TMMF spada u TOP 5 održivih proizvodnih pogona Toyote u svetu.
/
Koristeći 90% manje vode u odnosu na 2002. godinu, TMMF je potpuno nezavisan po pitanju vodovodnog sistema
TMMF je postao potpuno autonoman proizvodni pogon u vidu korišćenja vode iz vodovodnog sastava. U odnosu na prvu godinu proizvodnje (2002.), Toyotino francusko postrojenje  funkcioniše u celini bez korišćenja vode iz vodovodne mreže – svu potrebnu vodu dobija iz kišnice i reciklirane vode. 
Od navedenog, 60% odlazi na kišnicu koja se prikuplja u dva velika bazena ukupnog kapaciteta od 16.000 m3 , zatim prolazi kroz sastave obrade vode kako bi se postigli potrebni zahtevi za kvalitetom vode za konzumaciju i proizvodne procese. 
Ostalih 40% vode se dobija recikliranjem otpadne vode. Kako se  voda obrađuje pre i nakon industrijskih procesa, dobijen kvalitet ispunjava ekološke norme i sasvim bezbedno se može ispuštati u obližnju reku Scheldt.
/
100% otpada je reciklirano, a ništa nije ispušteno u okolinu
TMMF je oduvek bio proizvodni pogon bez ispuštanja otpada u okolinu, ali od 2007. godine izdvaja se potpunim recikliranjem proizvedenog otpada u krugu postrojenja.
Industrijska ulja i boje su prikupljene za ponovno korišćenje ili reciklažu, čelik i aluminijum  predstavljaju dostupnu sirovinu, drvo, karton i plastika su potpuno reciklirani, a veoma mali preostali deo otpada je korišćen kao alternativni izvor energije.
/
57% manje potrošnje energije u odnosu na 2002. godinu
Iako je potrošnja energije na samom početku rada postrojenja bila rekordno mala za taj period, zahvaljujući brojnim unapređenjima proizvodnog procesa i kompaktnom izdanju čitavog objekta, TMMF je uspeo smanjiti potrošnju energije za čak 57% u odnosu na 2002. godinu. 
Čak 2,5 tone CO2 godišnje su očuvane zahvaljujući naprednom fotonaponskom sastavu solarnih ćelija. Dodatnih 18,4 tone CO2 godišnje je očuvano usled korišćenja solarnog zida koji u isto vreme greje vazduh za potrebe nekih segmenata postrojenja.
Poslednje unapređenje se odnosi na zamenu plinskih bojlera s bojlerima na biomasu, što je dovelo do uštede u CO2 od 1.285 tona godišnje.
/
3-milioniti Yaris za francuskog kupca
Jubilarni 3-milioniti model Yarisa je crno-beli Bi-Tone Yaris hibrid koji stiže u ruke francuskog kupca. Čak 87% ukupne proizvodnje Yarisa predstavlja izvoz na 42 tržišta (Evropa, SAD, Kanada i Portoriko). Poslednjih 15 godina, više od 1 milijarde eura je uloženo u razvoj proizvodnih procesa i samo postrojenje kako bi izašle na tržište tri generacije Yarisa.

Pročitajte više o Toyoti

Shell Transport Open Days Shell Transport Open Days Posle uspešnog nastupa na 53. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, gde je Toyota dobila specijalno priznanje za poseban i efektan vizuelni identitet brenda, na manifestaciji Shell Transport Open Days koja je održana od 20. do 22. aprila, u glavnoj ulozi su bili modeli Hilux, Proace i Yaris Van. Toyota na Sajmu automobila u Ženevi 2017. | Toyota Evropa Toyota na Sajmu automobila u Ženevi 2017. | Toyota Evropa Kako i dolikuje, u jednom od najskupljih gradova Evrope, Toyota je pokazala svoju bogatu ponudu posetiocima Ženevskog Sajma automobila. Od prvog predstavljanja dinamičkog novog Yarisa, njegovog GRMN rođaka i radikalnog gradskog i-TRL koncepta, do otkrivanja najnovije TOYOTA GAZZO mašinerije-Ženeva Internacionalni Sajam automobila je mesto koje svaki fan Toyote treba da poseti. Toyota na Ženevskom sajmu automobila 2017 Toyota na Ženevskom sajmu automobila 2017 Predstavljanje novog Yaris 2017 i Yarisa GRMN, pravih Toyotinih noviteta. Švedski reli: četvrti dan Švedski reli: četvrti dan Latvala pobedio na švedskom reliju i vodi u prvenstvu Novi Yaris visokih performansi Novi Yaris visokih performansi Novi Yaris visokih performansi na salonu u Ženevi Nov 1,5-litarski benzinski motor za Yaris Nov 1,5-litarski benzinski motor za Yaris U očekivanju Euro 6c standarda i homologacionog ciklusa RDE (Real Driving Emission – emisija u realnim uslovima vožnje), Toyota je u model Yaris ugradila novi 1,5-litarski benzinski motor. Toyota Gazoo Racing WRC Toyota Gazoo Racing WRC Kao rezultat velikog timskog rada, Toyota Yaris WRC je imao svoj prvi nastup na brzim zemljanim stazama Finske, pre nego što se zaputio na jug Evrope. Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“ Lakše do Toyota hibrida uz „Toyota eko subvenciju“ Od 1. jula u mreži Toyota partnera u Srbiji, svi hibridni modeli su subvencionisani „Toyota eko subvencijom“ u iznosu do 3.000 evra. Nikada povoljnija sajamska ponuda! Nikada povoljnija sajamska ponuda! Japanski proizvođač tradicionalno i ove godine na BG Car Show manifestaciji. Povratak Toyote Motorsport u WRC Povratak Toyote Motorsport u WRC TOYOTA Motorsport GmbH je potvrdila povratak u Svetski reli šampionat za sezonu 2017. Toyota Yaris: 15. godišnjica Toyota Yaris: 15. godišnjica 1999. godine Toyota je počela proizvodnju svog potpuno novog supermini automobila.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.