Novi Prius Plug-in hibrid takođe koristi Toyotin prvi dvostruki sistem elektromotora/generatora, koji stvara veći obrtni moment istovremeno koristeći oba elektromotora – što značajno poboljšava ubrzanje i sveukupne performanse.
Kao rezultat navedenih poboljšanja, druga generacija Priusa sa produženim dosegom je puno direktnija u vožnji, nudi bolji osećaj za upravljačem i veći užitak u vožnji. U potpuno električnom načinu vožnje moguće je dostići brzinu od 135 km/h, i tako preći dvostruko više kilometara bez ikakvih emisija štetnih gasova i buke – sa prethodnih 25 km do čak 50 km.
Nakon što se kapacitet baterije smanji do te mere da nije moguće dalje održavanje vožnje isključivo u EV režimu rada – Prius Plug-in hibrid nastavlja dalje kao standardni Prius nove generacije, koristeći prednosti oba motora i bestrzajno menja pogon uz vrlo tihu vožnju i minimalnu potrošnju goriva. Bez obzira na povećani kapacitet baterije, punjenje baterije preko standardne kućne utičnice od 230 V traje svega 2 sata i 20 minuta.
Velika tehnološka novost kod novog Priusa Plug-in hibrida je i prvi u svetu solarni krov sa pripadajućom baterijom, koji je premijerno prikazan 2010. godine na konceptnom modelu Auris hibrid, a koji smanjuje potrošnju energije iz glavne pogonske baterije i koristi se za rad manjih sistema – poput klime i ostalih električnih potrošača.