Besplatno isprobajte Toyotu Cenovnici i katalozi E-novosti Konfigurišite svoju Toyotu Moja Toyota

Budućnost je stigla,

i zove se 'Mirai'

Akio Toyoda je video budućnost i ona se zove 'Mirai'. To je ime novog Toyotinog vozila sa pogonom na gorive ćelije, koje je predsednik kompanije danas objavio u filmu, dan pre zvaničnog predstavljanja automobila.

Mirai, što na japanskom znači 'budućnost', predstavlja preokret u automobilskoj industriji, jer nagoveštava svet koji je bezbedniji, zeleniji i lakši za sve nas. Ovo revolucionarno vozilo ima domet poput konvencionalne limuzine, može da se napuni za manje od pet minuta i emituje samo vodenu paru. Rečima Akia Toyode: "Ovo je automobil uz koji imate sve, bez kompromisa".

Video

Toyota Motor Corporation će 15. decembra u Japanu predstaviti svoj potpuno  novi model "Mirai"1 , vozilo sa pogonom na vodonične gorive ćelije (Fuel cell vehicle - FCV). Vozilo će se prodavati preko Toyota2 i Toyopet2 dilera. U Evropi, automobil će biti uveden na određena tržišta septembra 2015. 
 
Mirai označava novu eru automobilske industrije. Pomoću vodonika - važnog izvora energije u budućnosti - kao pogonskog goriva, Mirai  postiže izuzetne ekološke performanse, uz praktičnost i zadovoljstvo u vožnji poput bilo kog drugog automobila. 
 
Mirai pokreće Toyotin sistem gorivih ćelija (Toyota Fuel Cell System - TFCS), koji istovremeno koristi tehnologiju gorivih ćelija i hibridnu tehnologiju. Ovaj sistem uključuje novi sklop gorivih ćelija, razvijen u Toyoti, kao i rezervoar vodonika pod visokim pritiskom. TFCS je energetski efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem i tokom vožnje ne emituje CO2 ili štetne gasove. Vozači mogu da očekuju isti kvalitet vožnje kao kod kod vozila sa benzinskim motorom, uz velik domet i vreme punjenja rezervoara od oko tri minuta3.
 
Mirai nudi sve što biste očekivali od nove generacije automobila: trenutno prepoznatljiv dizajn; uzbudljivu vožnju koja je rezultat vrhunske upravljivosti i niskog težišta; i tiho, ali snažno ubrzanje.
/
Plan prodaje u Evropi
Predstavljanje: septembar 2015.
Tržišta: UK, D, DK za 2015, više zemalja 2017.
Godišnji plan prodaje: 50 – 100 automobila godišnje u 2015. i 2016.
Cena: oko 66.000 € + porez (Nemačka)
Proizvodno postrojenje: Motomachi fabrika, Toyota Motor Corporation
/
1. TFCS nudi vrhunske ekološke performanse i laku upotrebu
Mirai koristi TFCS, fuziju tehnologije gorivih ćelija i hibridne tehnologije.
 
Sistem omogućava veću energetsku efikasnost od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, izuzetne ekološke performanse bez emisija CO2 ili drugih štetnih materija tokom vožnje, kao i isti nivo praktičnosti i autonomije poput vozila sa benzinskim motorom. Vreme za dopunu vodonika je oko tri munuta3.
 
Sistem koristi delove razvijene u Toyoti, kao što su sklop gorivih ćelija, konvertor i rezervoar vodonika pod visokim pritiskom.
/
2. Bezbedan i siguran dizajn vozila uz sveobuhvatne bezbednosne uređaje
Bezbednosne mere
Mirai je dizajniran tako da bezbednost bude najveći prioritet, a osnovna stavka je da vodonik ne curi. U malo verovatnom slučaju da do curenja dođe, obezbeđena je trenutna detekcija i blokiranje daljeg curenja, kako bi se sprečila akumulacija vodonika u karoseriji automobila.
 
Upotreba struktura koje efikasno raspršuju i apsorbuju energiju sudara garantuje visoke bezbednosne performanse koje štite sklop gorivih ćelija i rezervoar pod visokim pritiskom u slučaju frontalnog, bočnog i sudara od pozadi.
 
Okvir Toyotinog sklopa gorivih ćelija je konstruisan od novorazvijene termoplastike ojačane ugljeničnim vlaknima, koja je lagana, snažna i lako se proizvodi. To štiti Toyotin sklop gorivih ćelija, tako što apsorbuje energiju od rupa na putu i drugih uticaja.
/
Napredne bezbednosne tehnologije kao standardna oprema:
• Sistem za prevenciju sudara (sa radarom sa milimetarskim talasima) pomoću upozorenja i kontrole kočnica pomaže da se spreči sudar ili ublaži šteta, ako sistem detektuje veliku verovatnoću za sudar.
• Sistem za održanje kretanja u saobraćajnoj traci koristi kamere koje detektuju bele ili žute linije i upozorava vozača ako vozilo izlazi iz svoje trake.
• Kontrola kretanja ograničava naglo kretanje ili naglo ubrzanje tokom promene stepena prenosa.
• Monitor mrtvih uglova koristi radar kako bi detektovao vozila u susednim trakama i tako pomogao pri promeni saobraćajne trake.
/
3. Mirai ima trenutno prepoznatljiv dizajn
Spoljašnjost
Za dizajn prednjeg dela primenjena je nova tehnika koja naglašava leve i desne usisnike vazduha. Otmen prednji deo naglašava individualnost vozila.
 
Elegantni bočni profili asociraju na tečan oblik kapljice vode i reflektuju odliku vozila da emituje samo vodu. Krovne šine i hauba izgledaju kao da iskaču iz karoserije, što stvara utisak niskog težišta vozila i u isto vreme govori da je reč o vozilu budućnosti.
 
Zadnji deo vozila ima naglašen dizajn i trapezoidni oblik, koji se proteže od lajsne registarske tablice do donjeg dela branika i dalje ka točkovima, dok gornji deo branika naglašava široku pojavu i odražava moćan, stabilan stav. On takođe stvara jasan utisak toka vazduha preko i ispod branika.
/
Farovi odišu najmodernijim dizajnom i prefinjenim luksuzom, a otmenost dodatno naglašava izuzetno tanak profil i linijski raspored četiri LED svetla, sa vidiljivom optičkom opremom. Prednji pokazivači smera i poziciona svetla su odvojeni od farova, što doprinosi tankom profilu farova, ali i savršenoj integraciji sa bočnim delovima prednje maske. Zajedno ovi elementi stvaraju napredan i čist dizajn, sa aerodinamičnim linijama koje poboljšavaju protok vazduha.
 
Mirai dolazi sa 17-inčnim aluminijumskim naplacima koju su napravljeni procesom graviranja7 i stoga su lakši.
/
Unutrašnjost
Profil Mirai-a spaja prednji i zadnji deo u jedan izuzetno prijatan prostor. Stvoren je prefinjen prostor kabine sa mekanim oblogama vrata i drugim unutrašnjim površinama, kao i blistavim srebrnim detaljima.
 
Prednja sedišta odlično drže telo, a to je postignuto pomoću posebnog procesa proizvodnje8. Sedišta su električno podesiva u osam smerova radi optimalnog položaja tela, a električno podesiva lumbalna potpora je standradno ugrađena u vozačevo i suvozačevo sedište.
/
Instrumenti su centralno postavljeni na vrh kontrolne table i obuhvataju brzinomer i 4,2-inčni multiinformacioni TFT ekran, sa dizajnom koji kao da 'iskače' iz okruženja. Vozač može da kontroliše ekran pomoću komandi na upravljaču.
 
Grejačima sedišta i drugim kontrolama se upravlja preko elektrostatičkog kontrolnog panela klima uređaja, laganim dodirom povšine ekrana.
 
Prtljažni prostor
Položaj baterija omogućava obilan prtljažni prostor.
/
4. Vrhunska upavljivost i izvanredno tih rad dovode do velikog zadovoljstva u vožnji
Toyotin sklop gorivih ćelija i optimalna kontrola baterije pokreću elektromotor i obezbeđuju dobar odziv agregata pri svim brzinama. Posledica toga je trenutno povećanje obrtnog momenta pri pritisku na papučicu gasa, kao i snažno i uglađeno ubrzanje.
 
Upravljivost i udobnost vožnje su postignuti tako što su sve glavne komponente Toyoting sklopa gorivih ćelija smeštene ispod poda, kako bi se postiglo nisko težište i odlična raspodela težine između prednjeg i zadnjeg dela. Tome doprinosi i karoserija velike čvrstoće, koja je naročito ojačana oko zadnjeg ogibljenja.
 
Režim kočenja "Bs" (potpora kočenju) na efikasan način koristi regenerativno kočenje i poboljšava kočione performanse kada vozač naglo usporava ili vozi niz duže nizbrdice.
/
1Japanska reč za 'budućnost'.
2Prodaja će početi u regionima gde su dostupne stanice za punjenje vodonika, kao i u okolnim područjima.
3Prema merenjima Toyote na stanici za punjenje vodonika pri pritisku od 70 MPa, po SAEe J2601 standardu (temperatura vazduha: 20°C, pritisak napunjenog rezervoara: 10 MPa). Vreme zavisi od pritiska pri punjenju vodonika i spoljašnje temperature vazduha.
4Kanali složeni u finu trodimenzionalnu strukturu rešetke. Poboljšava raspršivanje vazduha (kiseonika) i stoga omogućava ravnomerno generisanje elektriciteta na površinama ćelija.
5Od novembra 2014, prema istraživanju TMC.
6Zapreminska masa vodonika prema težini rezervoara.
7Proces proizvodnje koji smanjuje težinu aluminijumskih naplataka. Metal se struže sa linije između diska i oboda točka kako bi se smanjila težina svakog alumunijumskog naplatka za otprilike 500 grama.
8U prethodnom procesu, obloge sedišta su posebno izrađene i zatim presvučene tkaninom. U procesu punjenja penom, presvlake sedišta se smeštaju u kalupe i zatim se uretanski materijal direktno ubrizgava u njih.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.