TS040 HYBRID br. 7 i posada u sastavu Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway je prvi put pobedila ove sezone, što je peta pobeda za TOYOTA Racing tim ove godine. Anthony i Sébastien su završili na 11. mestu, nakon što su imali tehničkih problema sa vozilom, ali bez obzira na to postaće svetski šampioni u kategoriji vozača, jer je ostala samo jedna trka do kraja sezone, a oni imaju nedostižan broj poena.
To je prva pobeda TOYOTE na Svetskom šampionatu u kategoriji vozača, od kada je Didier Auriol osvojio Svetski reli šampionat davne 1994. godine.
Današnji rezultat je takođe ojačao poziciju TOYOTINOG tima u kategoriji proizvođača, pa tim sada vodi za 40 poena u odnosu na Audi, dok u poslednjoj trci u Sao Paolu 30. novembra može da se osvoji maksimalno 44 poena.
Cela trka je bila dramatična, počevši od prvog kruga kada su Alex i Sébastien zamenili pozicije, dok su njihovi rivali počeli sa četvrtog, odnosno sa drugog mesta.
Bez obzira što se nisu dobro pokazali na početku, TS040 hibridi su ubrzo povratili pozicije i nakon sedam krugova i odlučne vožnje Sébastiena, bolid br. 8 je poveo, dok je slično razpoloženje dovelo Alexa na treće mesto.
Zbog žute zastavice nakon 30. minuta trke, oba automobila su imala priliku da ranije skrenu u boks radi zamene guma i dolivanja goriva. Kako je ostatak takmičara sporo vozio, vreme izgubljeno u boksu je bilo minimalno i Sébastien se je vratio na stazu kao treći, a Alex kao četvrti.
Obojica su ubrzo poboljšala svoje pozicije i malo pre jednog sata od početka trke, izbili su na prva mesta, vozeči jedan iza drugoga, uz slično prolazno vreme.
Posle 90 minuta oba automobila su skrenula u boks, sa samo devet sekundi razlike između sebe. Mike je preuzeo upravljač 'sedmice', a Anthony je zamenio Sébastiena i nastavio trku kao prvi. Ipak, to nije potrajalo, jer je 'osmica' morala neplanirano da skrene u boks radi zamene alternatora. To je omogućilo Mikeu da sa bolidom br. 7 izbije na prvo mesto, dok se je Anthony vratio 30 minuta kasnije na 26. poziciju, 17 krugova iza.
Sledila je ponovna kratka pauza radi provere stanja novog alternatora, a nakon toga Anthony je nastavio sa ciljem da završi trku i obezbedi titulu svetskog šampiona.
'Sedmica' je imala drugačij cilj i Mike je nastavio da vodi uz razliku od skoro jedan minut, kada je Stéphane preuzeo upravljač nešto posle polovine trke.
Sébastien se je vratio za upravljač 'osmice' i nastavio stabilnim tempom, a postigao je i najbrži krug na trci. Istovremeno, Stéphane je bezbedno ušao sa bolidom br. 7 u poslednji čas trke, pre nego što je upravljač prepustio Alexu.
'Osmica' je brzo napredovala i dospela na 13. mesto 50 minuta pre kraja trke, kada je Anthony preuzeo upravljač.
Oba automobila su poslednjih nekoliko minuta vozila jedan iza drugoga, a Alex je prešao cilj i osvojio prvo mesto za 50.460 sekundi, dok je Anthony obezbedio pobedu u Šampionatu. To je značilo dvostruko slavlje za TOYOTA Racing tim.
Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: "Čestitam Anthonyu i Sébastienu što su postali svetski šampioni. Oni su zaslužili tu titulu, koja nije samo priznanje za vozače, već i za fantastične napore celog tima. Ovo je zaista velika nagrada, naročito jer je ova godina dovela nova pravila u pogledu potrošnje goriva. Oni su prvi šampioni pod tim novim propisima i veoma smo ponosni što je TOYOTA HYBRID System - Racing dokazao svoje performanse i odveo ih do titule.
Zahvaljujem se svim članovim tima: svima u TOYOTA Motorsport GmbH u Kelnu, našim kolegama u Odeljenju za motosport i Odeljenju za hibride u kompaniji TOYOTA Motor Corporation u Japanu, kao i našim prijateljima iz ORECA-e i svim našim partnerima. Takođe, želim specijalno da se zahvalim našim navijačima, koji su nas podržavali od početka projekta. Naravno, velike čestitke Alexu, Stéphaneu i Mikeu na današnjoj pobedi. Na nekoliko trka bolid br. 7 je imao poteškoća, a danas su bili veoma brzi i uporni, na stazi koja je jedna od najtežih. Napravili su sjajan posao."