POBEDA!

Poslednja faza Dakara 2019 završena je u Peruu, gde su Nasser Al Attiyah i Mathieu Baumel iz Toyote Gazoo Racing SA, sa svojom južnoafričkom Toyotom Hilux, odneli pobedu koja je od istorijskog značaja za Toyotu.

Ne samo da je to bila prva pobeda za Toyotu, već je to bio i prvi benzinski automobil koji je osvojio Dakar u južnoameričkoj eri.

Katarski vozač je omogućio da njegov suvozač iz Francuske, koji je u četvrtak, 17. januara napunio 43 godine, dobije najbolji rođendanski poklon ikada! U završnici je par prošao poslednju kontrolu vremena Dakara 2019., zajedno sa članovima tima, Ginielom de Villiersom i Dirkom von Zitzewitzom u malom zaostatku. Dva tima Toyote Hilux zajedno su završile celu fazu, dok je tim De Villiers-Von Zitzewitz čekao 55 minuta da lideri započnu poslednju fazu, kako bi ih ispratili do samog cilja.

Preplavljen emocijama, direktor tima Glyn Hall ostao je bez reči, dok su se njegova dva tima nakon vremenske kontrole odvezla u prostor za medije. "Ovo je pobeda koju smo dugo čekali," konačno je uspeo da izgovori, neposredno pre nego što je počeo da prima čestitke.

Pobednički vozač je, međutim, bio mnogo glasniji: „Veoma smo srećni što smo osvojili Dakar - ne samo za sebe, već i za Toyotu i ceo Toyota Gazoo Racing SA tim. Svi su veoma dugo i naporno radili i to zaista zaslužuju. Hvala vam što ste nam omogućili da vozimo ovaj auto.“

Toyota Gazoo Racing SA tim je vodio tokom cele trke Dakar 2019 od prve do poslednje faze, sa Al Attiyah / Baumelom, prvo je predao štafetu De Villiersu / Von Zitzewitzu tokom faze 2, ali je onda veoma teška faza 3 dovela do toga da Katari ponovo povede – i tog vođstva se nije odrekao, uprkos jednoj od najtežih faza ikada viđenih na južnoameričkom Dakaru.

„Kada smo prvi put čuli da će se trka održati u samo jednoj zemlji, bili smo veoma skeptični“, saopštio je Hall "Ali organizatori su se pobrinuli da ovogodišnja trka ostane u dugom sećanju, kao jedan od najtežih testova u poslednjoj deceniji."

Al Attiyah -Baumelova pobeda na Dakaru 2019 zaokružuje vodeću poziciju Toyote činjenicom da je Toyota Gazoo Racing aktualni pobednik dve najteže automobilske trke na svetu - 24 sata Le Mansa i Dakar Rally.
Kao što je Hall rekao: „Osvajanje Dakara nikada nije lako - mnogo ljudi pokušava. Ovogodišnja trka nije bila izuzetak, i donela je vrtlog emocija i vrhunskih rezultata. "

Prvi ozbiljan udarac dogodio se kada je De Villiers - Von Zitzewitz izgubio poziciju u fazi tri, nakon teškog udarca u kamen. To je dovelo do toga da pobednici iz 2009. godine dobiju sporednu ulogu; dok je slična sudbina zadesila i holandskog vozača Bernharda ten Brinkea i njegovog francuskog suvozača, Xavier Panserija, samo dan kasnije.

„Na neki način bilo je veoma utešno imati dva tima koji podržavaju Nassera“, saopštio je Hall nakon trke. "Ali čak i tako, ipak više preferiram borbu za ukupan rezultat od pobede na samo jednoj fazi." Nažalost, trka se prerano završila za tim Ten Brinke-Panseri u osmoj fazi, došlo je do problema sa menjačem u nekim od najvećih dina na ovogodišnjoj trci. To je značilo da je De Villiers-Von Zitzewitz tim ostao jedina pomoćna posada za Al Atiyaha-Baumela.

"Očigledno je da smo došli da pokušamo da pobedimo u trci", saopštio je De Villiers, koji je na kraju odneo deveto mesto. „Ali kada se san završio, bili smo srećni što smo podržali Nasera i Mathieu-a. Ako već nismo mogli da pobedimo, sledeća najbolja stvar koja je mogla da se dogodi je da jedan od naših saigrača pobedi, a ja sam presrećan zbog konačnog rezultata."

De Villiers, koji je u 15 prethodnih Dakar relija samo jednom završavao van top 10 pozicija, našao se sada više na lestvici, na osmom mestu sa samo jednom preostalom fazom za vožnju. “Međutim, organizatori su odlučili da se završna faza vozi obrnutim redosledom, a tim je odlučio da Dirk i ja trebamo sačekati Nassera i Mathieua. Dakle, započeli smo fazu, ali onda smo se zaustavili i čekali u dinama ”, objasnio je De Villiers.

"Srećom, naša posada je za nas pripremila dve ležaljke, tako da smo imali priliku da se udobno smestimo i uživamo u pogledu na trku." Njih dvojica su čekala 55 minuta pre nego što su njihove kolege započele fazu, a zatim ih sledili u bliskoj formaciji. Nažalost, ovo je koštalo De Villiersa-Von Zitzewita rezultata u ukupnom ishodu, a na kraju su se morali zadovoljiti devetim mestom. Čak i sa tim rezultatom, De Villiersov Top 10 rekord ostaje netaknut.

Za Toyota Gazoo Racing SA, pobeda u Peruu dolazi kao šlag na tortu neverovatnog Dakar iskustva. "Ovo je jedino mesto koje nam je još bilo potrebno", saopštio je ushićeni Hall nakon što se prašina slegla na 41. izdanje Dakara. "I neverovatan je osećaj konačno pobediti!“

Toyota Gazoo Racing SA Dakar rezultati:

Najbolji rezultati

2012 3rd (G. de Villiers)
2013 2nd (G. de Villiers)
2014 4th (G. de Villiers)
2015 2nd (G. de Villiers)
2016 3rd (G. de Villiers)
2017 5th (G. de Villiers)
2018 2nd (N. Al Attiyah)
2019 1st (N. Al Attiyah)
Konačni rezultati nakon desete faze:
1. Al Attiyah / Baumel (TOYOTA)  
2. Roma / Haro (MINI) +46:42
3. Loeb / Elena (Peugeot) +01:54:18
4. Przygonski / Colsoul (MINI) +02:28:31
5. Despres / Cottret (MINI) +02:48:43
6. Prokop / Tomanek (Ford) +03:19:02
7. Al Rajhi / Gottschalk (MINI) +04:30:56
8. Garafulic / Palmeiro (MINI) +07:57:56
9. De Villiers / Von Zitzewitz (TOYOTA) +07:59:16
10. Chabot / Pillot (TOYOTA) +08:09:58

Pročitajte više o Toyoti

Ukupan broj vozila opremljenih Toyota Safety Sense sistemom premašio 10 miliona Ukupan broj vozila opremljenih Toyota Safety Sense sistemom premašio 10 miliona Toyota Motor Corporation je objavila da je ukupan broj vozila opremljenih sa Toyota Safety Sense - paketom aktivnih sigurnosnih tehnologija, kreiranih sa ciljem da pomognu u sprečavanju ili ublažavanju sudara u različitim situacijama u saobraćaju - na globalnom nivou dostigao broj od 10 miliona, samo nakon tri i po godine od njegovog lansiranja, 2015. godine. Fantastična dvostruka pobeda na stazi Fuji za TOYOTA GAZOO Racing Fantastična dvostruka pobeda na stazi Fuji za TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing oduševila je strastvene domaće navijače ostvarivši dvostruku pobedu u trci 6 sati Fujija, četvrtoj po redu trci FIA Svetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018/19. Turski reli Turski reli Za TOYOTA GAZOO Racing počinje turska avantura Toyota na Sajmu automobila u Parizu u znaku inovacije Toyota na Sajmu automobila u Parizu u znaku inovacije Na Sajmu automobila u Parizu ove godine, Toyota će prikazati kako ojačava svoje temelje i priprema se za budući rast.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.